Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorPamukçu, Denizsu
dc.contributor.authorÖzpınar, Saliha
dc.date.accessioned2023-05-26T07:18:46Z
dc.date.available2023-05-26T07:18:46Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/490340/manisa-ilinde-2-ilcede-calisan-birinci-basamak-saglik-hizmetsunucularinin-hizmet-sunumunda-yasadiklari-iletisimsorunlari-ve-iletisim-empati-beceri-duzeyleri-iliskisi
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12868/2167
dc.description.abstractAmaç: Araştırmanın amacı, birinci basamak sağlık hizmet sunucu larının hizmet sunumunda iletişim sorunu yaşama durumları ve ile tişim – empati beceri düzeyleri ilişkisinin belirlenmesidir. Gereç ve Yöntem: Çalışma kesitsel tipte bir araştırmadır. Manisaili Yunusemre ve Turgutlu ilçelerindeki birinci basamak sağlık ça lışanlarıyla yürütüldü (N=349). Verilerin toplanmasında üç formkullanıldı; Sosyodemografik anket formu, İletişim Becerilerini De ğerlendirme Ölçeği, Empatik Eğilim Ölçeği. Verilerin değerlendiril mesinde ki kare ve student t test gibi tekli analizler ve lojistik regres yon analizi kullanıldı. Bulgular: Çalışmada son bir ayda üç çalışandan birinin hastalar,üç çalışandan ikisinin hasta yakınları ile iletişim sorunu yaşadıklarıbelirlenmiştir. Çalışmada daha önce iletişim konusunda eğitim alan lar, iletişim beceri puanı ve empati eğilim puanı iyi olanlar son birayda hasta ve hasta yakınları ile daha az iletişim sorunu yaşadıklarıbelirlenmiştir (p<0.05).Sonuçlar: Çalışmada birinci basamak sağlık çalışanlarının 3/4 üiletişim sorunu yaşamaktadır. Katılımcıların iletişim becerileri veempatik eğilimleri arttıkça iletişim sorunları azalmaktadır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEmpatien_US
dc.subjectEmpatik Eğilimen_US
dc.subjectİletişimen_US
dc.subjectİletişim Sorunuen_US
dc.subjectEmpathyen_US
dc.subjectEmpathic Tendencyen_US
dc.subjectCommunicationen_US
dc.subjectCommunication Problemen_US
dc.titleManisa İlinde 2 İlçede Çalışan Birinci Basamak Sağlık HizmetSunucularının Hizmet Sunumunda Yaşadıkları İletişimSorunları ve İletişim - Empati Beceri Düzeyleri İlişkisien_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentALKÜ, Fakülteler, Tıp Fakültesi, Temel Tıp Bilimleri Bölümüen_US
dc.identifier.volume31en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage102en_US
dc.identifier.endpage109en_US
dc.relation.journalSağlık ve Toplumen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster