Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAydın, Bünyamin
dc.contributor.authorÇulha, Şefika
dc.contributor.authorÇırak, Seçil
dc.date.accessioned2023-05-26T07:18:39Z
dc.date.available2023-05-26T07:18:39Z
dc.date.issued2022en_US
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/1112360/uzaktan-egitim-surecinde-matematik-ogretmenlerinin-tukenmislik-duzeylerinin-demografik-ve-mesleki-ozelliklere-gore-degerlendirilmesi
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12868/2166
dc.description.abstractCovid-19 salgını sonucu gerçekleşen zorunlu uzaktan eğitim öğrencilerin aktif olarak katılamıyor olması, velilerin derse olan müdahaleleri, öğrencilerin ders esnasındaki rahat davranışları, erişimde yaşanan sorunlar, motivasyon eksikliği ve yüz yüze olmamadan kaynaklı yaşanan sınıf yönetimi sorunları gibi olumsuz sonuçları da beraberinde getirmiştir. Bu olumsuzluklar dikkate alındığında çalışmanın temel amacı uzaktan eğitim sürecinde matematik öğretmenlerinin tükenmişlik düzeylerini belirlemektir. Daha özelde matematik öğretmenlerinin tükenmişlik düzeylerinin cinsiyet, yaş, çalıştığı kurum, meslekteki kıdem, meslekten aldıkları manevi doyum, yönetim desteği ve meslektaşlarının onay ve desteği değişkenlerine göre değişip değişmediği incelenecektir. Çalışmada tarama modeli kullanılacaktır. Çalışma için gerekli olan veriler Maslach Tükenmişlik Ölçeği ile uygun örnekleme yöntemine göre ulaşılan matematik öğretmenlerinden çevrimiçi ortamdaki anket ile toplanacaktır. Bu çalışmada uzaktan eğitim sürecinde matematik öğretmenlerinin yüksek düzeyde duygusal tükenme, düşük düzeyde duyarsızlaşma ve düşük düzeyde kişisel başarı yaşadıkları görülmektedir. Çalışmadan elde edilecek bulgulara göre uzaktan eğitim sürecini daha verimli geçirebilmek adına matematik öğretmenlerine ve öğretmen adaylarına önerilerde bulunulacaktır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.isversionof10.37669/milliegitim.911154en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTükenmişliken_US
dc.subjectUzaktan Eğitimen_US
dc.subjectMatematik Öğretmenien_US
dc.subjectDuygusal Tükenmeen_US
dc.subjectDuyarsızlaşmaen_US
dc.subjectAzalan Kişisel Başarıen_US
dc.subjectExhaustionen_US
dc.subjectDistance Educationen_US
dc.subjectMaths Teacheren_US
dc.subjectEmotional Exhaustionen_US
dc.subjectDesensitisationen_US
dc.subjectDecreasing Personal Successen_US
dc.titleUzaktan Eğitim Sürecinde Matematik Öğretmenlerinin Tükenmişlik Düzeylerinin Demografik ve Mesleki Özelliklere Göre Değerlendirilmesien_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentALKÜen_US
dc.identifier.volume51en_US
dc.identifier.issue235en_US
dc.identifier.startpage2581en_US
dc.identifier.endpage2604en_US
dc.relation.journalMilli Eğitimen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster