dc.date.accessioned | 2023-05-23T07:21:50Z | |
dc.date.available | 2023-05-23T07:21:50Z | |
dc.date.issued | 2021 | en_US |
dc.identifier.uri | https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/406370/egitim-fakultesi-ogrencilerinin-kullandiklari-not-alma-stratejileri-uzerine-bir-inceleme | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12868/2151 | |
dc.description.abstract | Not alma, bireyin tüm yaşamı boyunca başvurduğu bir öğrenme ve hatırda tutmastratejisidir. Temelde önemli olanı ayırt etme olarak değerlendirilebilecek not alma; kısaltma, vurgulama, anahtar kelime belirleme, kendi cümleleriyle sade, açık ve anlaşılırşekilde ifade etme, bilgiyi organize etme gibi pek çok stratejiyi de içinde barındıran dilselve bilişsel bir süreçtir. Erken yaştan itibaren öğrenciye kazandırılacak etkili not tutma becerisi, iş yaşamındaki ve akademik yaşamdaki başarıyı artırma bakımından önemlidir. Buaraştırmanın amacı, eğitim fakültesi öğrencilerinin okudukları ve dinledikleri metinlerinot alırken hangi stratejileri kullandıklarını, bu stratejilerin öğrenim gördükleri bölümlere ve cinsiyete göre farklılaşıp farklılaşmadığını tespit etmektir. Betimleyici bir nitelaraştırma özelliğine sahip olan bu çalışmanın araştırma grubu, eğitim fakültesinin birinci sınıflarının beş farklı programında (Türkçe, İngilizce, matematik, sınıf ve okul öncesiöğretmenliği) öğrenim gören 222 öğretmen adayıdır. Çalışma grubunun belirlenmesindekolay ulaşılabilir durum örneklemesi kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak da uzmangörüşü alınarak belirlenen iki adet okuma ve dinleme/izleme metni kullanılmıştır. Ayrıcaöğrencilerin oluşturduğu dokümanların incelenmesi için ilgili literatür taranıp uzmangörüşü alınarak son şekli verilen not alma stratejileri formu kullanılmıştır. Veriler, betimsel analiz yöntemiyle çözümlenmiştir. Araştırmanın sonucunda öğretmen adaylarınınokurken en fazla altını çizme, renklendirme ve sadeleştirme stratejilerini; dinlerken iseen fazla doğruluk, objektiflik ve sadeleştirme stratejilerini kullandıkları tespit edilmiştir. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Türkçe Eğitimi | en_US |
dc.subject | Not Alma Stratejileri | en_US |
dc.subject | Okuma | en_US |
dc.subject | Dinleme/İzleme | en_US |
dc.subject | Öğretmen Adayları | en_US |
dc.subject | Turkish Language Teaching | en_US |
dc.subject | Note-Taking Strategies | en_US |
dc.subject | Reading | en_US |
dc.subject | Listening/Watching | en_US |
dc.subject | Preservice Teachers | en_US |
dc.title | Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Kullandıkları Not Alma Stratejileri Üzerine Bir İnceleme | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.contributor.department | ALKÜ, Fakülteler, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü | en_US |
dc.identifier.volume | 0 | en_US |
dc.identifier.issue | 85 | en_US |
dc.identifier.startpage | 91 | en_US |
dc.identifier.endpage | 112 | en_US |
dc.relation.journal | Ekev Akademi Dergisi | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |