Eyleyenlerin İdeoloji Üretimleri Üzerine İlişkisel Bir Okuma: İş Adamları Örgütleri ve Üyeleri Üzerine Bir Araştırma
Özet
Bu çalışmada, Emirbayer ve Mische'nin eyleyenliğin boyutlarına ilişkin yaklaşımlarından hareketle,kolektif (örgütler) ve bireysel aktörlerin, farklı düzeysel ve ilişkisel bağlamlarda eyleyenlikyönelimlerinin üretim/yeniden üretim süreçlerindeki görünümü merak konusu edilmiştir. Bu merakaistinaden, Türkiye'de faaliyet gösteren iki farklı gönüllü iş adamları örgütü olanTÜSİAD/TÜRKONFED ve MÜSİAD ile bunların üyeleri “ideoloji” kavramı üzerindenincelenmiştir. İnceleme kapsamında, örgütsel aktörler düzeyinde basılı-süreli yayınlar ile sosyalmedya hesaplarından, bireysel aktörler düzeyinde de sosyal medya hesapları ile görüşmeleredayanarak veriler toplanmış ve toplanan veriler içerik analizi ile çözümlenmiştir. Ortaya çıkanbulgular, Emirbayer ve Mische'nin farklı bağlamların, eyleyenliğin farklı boyutlarını ortayaçıkarabileceğine ilişkin öngörülerini destekler nitelikte olmuştur. Buna göre, kolektif ve bireyselaktörlerin ideoloji üretimleri ve yeniden üretimleri, basılı-süreli yayınlar, sosyal medya hesapları veyüz yüze görüşmelerde, diğer bir deyişle, farklı ilişkisel bağlamlarda önemli ölçüdefarklılaşmaktadır.
Kaynak
Akdeniz İİBF DergisiCilt
21Sayı
1Bağlantı
https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/449241/eyleyenlerin-ideoloji-uretimleri-uzerine-iliskisel-bir-okuma-is-adamlari-orgutleri-ve-uyeleri-uzerine-bir-arastirmahttps://hdl.handle.net/20.500.12868/2130