dc.contributor.author | Çulha, Şefika | |
dc.contributor.author | Aydın, Bünyamin | |
dc.date.accessioned | 2023-05-23T07:18:20Z | |
dc.date.available | 2023-05-23T07:18:20Z | |
dc.date.issued | 2022 | en_US |
dc.identifier.uri | https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/1126235/ogrenme-stillerinin-matematik-basarisina-etkisi-bir-meta-analiz-calismasi | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12868/2125 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada Türkiye’de öğrenme stillerinin matematik başarısına etkisini deneysel yöntemlerle ortaya koyan araştırmaları meta-analiz yöntemi ile birleştirip örneklemi genişleterek sonuçların değerlendirilmesiyle yeni çalışmalara rehberlik edecek kapsamlı bir sonuç ortaya çıkarmak amaçlanmıştır. Araştırmada meta-analiz yöntemi kullanılmıştır. 2004-2021 yılları arasında ilgili anahtar kelimeler ile 36 tez ve 222 makale çalışmasına ulaşılmıştır. Belirli ölçütler sonucunda 11 çalışmadan 14 araştırma bulgusu meta-analize dâhil edilmiştir. Meta-analize dâhil edilen çalışmaların genel etki büyüklüğü sabit etkiler modeli ve rastgele etkiler modeline göre hesaplanmıştır. Heterojenlik testi sonucuna (Q=61,637, p=0,000) göre analizin yorumları rastgele etkiler modeline göre yapılmıştır. Çalışmaların yayın türü, öğrenme alanı, eğitim seviyesi, uygulama süresi ve kullanılan öğrenme stilleri ölçeğine göre anlamlı farklılığa sahip olup olmadığını belirlemek için moderatör analizi yapılmış ve yayın yanlılığını belirleme yöntemleri ve yayın yanlılığının etkisini değerlendirme yöntemleri ile yayın yanlılığı değerlendirilmiştir. Öğrenme stillerinin matematik başarısını istatistiksel olarak anlamlı ve geniş düzeyde (Hedge’s g =0,846) etkilediği ve her öğrencinin öğrenme stiline uygun matematik öğretimi yapılması durumunda %78,81 daha yüksek başarı elde edileceği sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca analize dâhil edilen çalışmaların sadece kullanılan öğrenme stil ölçeği türüne göre etki büyüklükleri arasında anlamlı farklılık (Qb=10,635, p=0,031) bulunduğundan kullanılan öğrenme stil ölçeğinin moderatör rol oynadığı sonucuna ulaşılmıştır. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.relation.isversionof | 10.30703/cije.1108604 | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Meta-analiz | en_US |
dc.subject | Öğrenme Stilleri | en_US |
dc.subject | Matematik Başarısı | en_US |
dc.subject | Kolb Öğrenme Stil Envanteri | en_US |
dc.subject | Cohen | en_US |
dc.title | Öğrenme Stillerinin Matematik Başarısına Etkisi: Bir Meta-Analiz Çalışması | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.contributor.department | ALKÜ | en_US |
dc.identifier.volume | 11 | en_US |
dc.identifier.issue | 3 | en_US |
dc.identifier.startpage | 560 | en_US |
dc.identifier.endpage | 574 | en_US |
dc.relation.journal | Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |