Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAktaş, Elif
dc.date.accessioned2023-05-23T07:16:23Z
dc.date.available2023-05-23T07:16:23Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/454548/2019-turkce-dersi-ogretim-programindaki-1-8-siniflar-okuma-kazanimlarinin-yaratici-okumaya-uygunlugu
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12868/2118
dc.description.abstractTürkçe dersinin öğrenme alanlarından biri olan okuma, öğrencinin yaşam boyukullanacağı temel becerilerden biridir. Bu anlayıştan hareketle, Türkçe Dersi ÖğretimProgramı (TDÖP), öğrencilerin birinci sınıftan sekizinci sınıfa kadar okuma-anlamabecerilerini geliştirmeye odaklanmaktadır. Okuma becerisinin geliştirilmesinde sonzamanlarda yaratıcı okuma, eleştirel okuma, tahmin ederek okuma, tartışarak okuma, sorusorarak okuma, canlandırarak okuma gibi alternatif okuma yöntem ve teknikleri ön planaçıkmıştır. Bunlar içerisinden özellikle yaratıcı okuma; okuduğunu anlama becerisini,okuma motivasyonunu ve okuma tutumunu olumlu yönde etkileyen önemli bir teknikolarak karşımıza çıkmaktadır. Bu çalışmanın amacı, TDÖP’deki okuma kazanımlarınınyaratıcı okumaya uygunluğunu tespit etmektir. Araştırmada veri toplama aracı olarakilgili literatürün derlenmesiyle oluşturulan ‘Yaratıcı Okumaya Uygunluk Ölçütleri’ formukullanılmıştır. Araştırmanın inceleme nesnelerini ise 2019 TDÖP’deki okumakazanımları oluşturmaktadır. Nitel bir yaklaşımla desenlenen araştırmada dokümaninceleme yöntemi kullanılmıştır. Verilerin analizinde ise nitel araştırma tekniklerindeniçerik analizi ve betimsel analiz kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, 2019 TDÖP’dekiilkokul düzeyinde (1-4. sınıflar) yer alan toplam 103 okuma kazanımından 14’ünün;ortaokul düzeyinde yer alan 142 okuma kazanımının 15’inin yaratıcı okumaya uygunolduğu tespit edilmiştir. İlkokuldan ortaokula kadar okuma kazanımlarındaki sayısal artışa rağmen yaratıcı okumaya uygun kazanımların aynı oranda artmadığı tespitedilmiştir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.isversionof10.29228/Joh.50041en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTürkçe Öğretimien_US
dc.subjectYaratıcı Okumaen_US
dc.subjectOkumaen_US
dc.subjectTürkçe Dersi Öğretim Programıen_US
dc.subjectTurkish Language Educationen_US
dc.subjectCreative Readingen_US
dc.subjectReadingen_US
dc.subjectTurkish Course Curriculumen_US
dc.title2019 Türkçe Dersi Öğretim Programı'ndaki (1-8. Sınıflar) Okuma Kazanımlarının Yaratıcı Okumaya Uygunluğuen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentALKÜ, Fakülteler, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümüen_US
dc.identifier.volume14en_US
dc.identifier.issue52en_US
dc.identifier.startpage1758en_US
dc.identifier.endpage1784en_US
dc.relation.journalTarih Okulu Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster