Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorNalbant, Özgür
dc.contributor.authorTemürçi, İsmail
dc.date.accessioned2023-02-15T12:09:08Z
dc.date.available2023-02-15T12:09:08Z
dc.date.issued2022en_US
dc.date.submitted2022-09-01
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12868/2104
dc.description.abstractAraştırmanın Amacı Bu çalışmanın amacı kız çocuklarında 12 haftalık temel cimnastik eğitiminin antropometrik özellikler ve biyomotor yetiler üzerine etkisini incelemektir. Materyal ve Metot Çalışmaya Antalya ilinin Alanya ilçesinde bulunan Samuray Spor Kulübü spor okuluna başvuran, yaşları 6-8 arasında olan ve daha önce hiç cimnastik eğitimi almamış toplam 40 kız çocuğu gönüllü olarak katıldı. Çalışmaya katılan kız çocukları Antrenman Grubu (AG) ve Kontrol Grubu (KG) olarak randomize kontrollü yöntemle 20’şer kişilik iki grup oluşturuldu. Bu gruplardan daha sonra sağlık sorunları nedeniyle ve katılımdan vazgeçmek istedikleri için iki kişi AG ve üç kişi de KG dan olmak üzere toplam beş çocuk çalışmayı sonlandırdılar. Böylece gruplardaki öğrenci sayısı AG 18, KG gurubunda ise17 öğrenci olacak şekilde oluşturuldu. AG’na 12 hafta süre ile haftada üç gün ve günde bir buçuk saat temel cimnastik eğitimi verildi. Bu çalışmada her iki grupta yer alan kız çocuklarının antropometrik özelliklerini ve biyomotor yetilerini ölçmek için ilk test ve son test olacak şekilde Eurofit test bataryası (Flamingo Denge Testi, Disklere Dokunma Testi, Otur – Eriş Esneklik Testi, Durarak Uzun Atlama Testi, El Kavrama Kuvveti Testi, Mekik Testi, Bükülü Kolla Asılma Testi, 10 x 5m Mekik Koşusu Testi, 20 m Mekik Koşusu Testi) ve antropometrik testler (Deri Kıvrımı Kalınlığı, Boy Uzunluğu, Vücut Ağırlığı, BKI), uygulanarak gelişimsel farklılıklar takip edildi. Bu çalışmada araştırma verilerinin analizi için SPSS 25.0 istatistiksel paket programı kullanıldı. Elde edilen verilerin tanımlayıcı v istatistiği yapıldı ve sonrasında denek sayısından dolayı ön test ve son test arasında oluşan farklılığı ortaya koymak için nonparametrik testlerden Wilcoxon işaretli sıralar testi uygulandı. Anlamlılık düzeyi p<0,05 düzeyinde test edildi. Bulgular Elde edilen verilere göre flamingo denge testi, disklere dokunma testi, otur eriş esneklik testi, durarak uzun atlama testi, el kavrama kuvveti testi, gövde mekik testi, bükülü kolla asılma testi, 10 x 5m mekik koşusu testi ve 20 m mekik koşusu testi sonucunda antrenman grubunda olumlu yönde anlamlı farklılık tespit edildi (p<0.05). Vücut yağ yüzdesinin hesaplanması için yapılan testte ise antrenman grubunda anlamlı farklılık tespit edilmedi (p>0.05). Kontrol grubunda ise flamingo denge testi, disklere dokunma testi, bükülü kolla asılma testi, 10 x 5m mekik koşusu testi ve 20 m mekik koşusu testi sonucunda anlamlı farklılık (p<0.05) tespit edilmesine rağmen bu farklılığın negatif yönde olduğu görüldü. Kontrol grubunda vücut yağ yüzdesinin hesaplanması için yapılan testte ise antrenman grubunda anlamlı farklılık tespit edildi (p<0.05). Kontrol grubunda yapılan otur eriş esneklik testi, durarak uzun atlama testi, el kavrama kuvveti testi, gövde mekik testi sonuçlarında ise anlamlı farklılık tespit edilmedi. Sonuç Yapılan çalışma doğrultusunda 6-8 yaş kız çocuklarında 12 haftalık temel cimnastik eğitiminin antropometrik özellikler ve biyomotor yetiler üzerine olumlu etkilerinin olduğu sonucuna varıldı.en_US
dc.description.abstractAim The aim of this study was to investigate the effect of 12 weeks of basic gymnastics training on anthropometric characteristics and biomotor skills in girls. Material and Method A total of 40 girls between the ages of 6 and 8 who applied to the Samurai Sports Club sports school in Alanya district of Antalya and who had never had gymnastics training before voluntarily participated in the study. The girls who participated in the study were divided into two groups of 20 participants as Training Group (TG) and Control Group (CG) through randomized controlled method. In total five of the participants in these groups ended their participation, two from TG and three from CG, due to their health problems and due to the fact that some of them did not want to participate any longer. Thus, the final groups were as follows: 18 participants in TG and 17 participants in CG. TG group received basic gymnastics training one and a half hour daily and three days a week for 12 weeks. The developmental differences were followed through Eurofit test battery (Flamingo Balance Test, Plate Tapping Test, Sit and Reach Test, Standing Long Jump Test, Handgrip Strength Test, Curl-up Test, Bent-Arm Hang Test, 10 x 5 m Shuttle Run Test and 20 m Shuttle Run Test) and anthropometric tests (Skinfold Thickness, Body Length, Body Mass and BMI) used in both pre-test and in post-test in order to measure the anthropometric features and biomotoric skills of the girls. For the analysis of the research data, SPSS 25.0 statistical package program was used in the current study. The descriptive statistics of the obtained data were carried out; because of the number of participants, vii Wilcoxon signed rank test were done in order to reveal the differences emerging in the pretest and post-test. The significance level was determined as p<0,05. Findings According to the obtained data, a positive and significant difference was determined in the TG in terms of flamingo balance test, plate tapping test, sit and reach test, standing long jump test, handgrip strength test, curl-up test, bent-arm hang test, 10 x 5 m shuttle run test and 20 m shuttle run test (p<0.05). However, there was no statistically significant difference in TG in terms of the test carried out to measure the body fat percentage (p>0.05). On the other hand, although significant differences were found in CG in terms of flamingo balance test, plate tapping test, bent-arm hang test, 10 x 5 m shuttle run test and 20 m shuttle run test (p<0.05), it was determined that the difference was in a negative way. A statistically significant difference was found in the test carried out to measure the body fat percentage of CG (p<0.05). No significant difference was found in CG in terms of sit and reach test, standing long jump test, handgrip strength test and curl-up test. Conclusion In the light of the study carried out, it was concluded that a 12-week gymnastics training has positive effects on the anthropometric features and biomotor skills of 6-8 age group girls.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAlanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTemel cimnastiken_US
dc.subjectÇocuken_US
dc.subjectEurofiten_US
dc.subjectBiyomotor yetileren_US
dc.subjectBasic gymnasticsen_US
dc.subjectChilden_US
dc.subjectEurofiten_US
dc.subjectBiomotor skillsen_US
dc.titleKız çocuklarında 12 haftalık temel cimnastik eğitiminin antropometrik özellikler ve biyomotor yetiler üzerine etkisien_US
dc.title.alternativeThe effect of 12 weeks of basic gymnastics training in girls on anthropometric features and biomotor skillsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentALKÜ, Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Antrenörlük Eğitimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster