dc.contributor.advisor | Uygun, Tuğba | |
dc.contributor.author | Çırak, Zekai | |
dc.date.accessioned | 2023-01-16T11:06:47Z | |
dc.date.available | 2023-01-16T11:06:47Z | |
dc.date.issued | 2022 | en_US |
dc.date.submitted | 2022-10-10 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12868/2094 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, gerçekçi matematik eğitimi yaklaşımına göre hazırlanmış matematik öğretim programının özel yetenekli öğrencilerin matematik başarısına olan etkisini incelemektir. Bu amaçla nicel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2021-2022 eğitim öğretim yılında Antalya'da bulunan bir Bilim ve Sanat Merkezinde öğrenime devam eden 36 5. sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. 8 hafta boyunca çalışma grubuyla GME yaklaşımına uygun hazırlanan matematik öğretimi gerçekleştirilmiştir. Araştırma verileri matematik başarı testi kullanılarak toplanmıştır. Verilerin analizinde SPSS istatistik programı kullanılmış, Shapiro-Wilk normallik testi ve ilişkili örneklem t-testten yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda GME yaklaşımına göre hazırlanmış matematik öğretiminin özel yetenekli öğrencilerinin matematik başarılarını arttırdığı tespit edilmiştir. | en_US |
dc.description.abstract | In this research it was aimed to investigate the effect of the realistic mathematics education approach on gifted students' mathematics achievement. The research was conducted Pre-test/post-test control group model and quasi-experimental design was used in the study. The study was carried out during 2021-2022 academic year at Science and Art Center in Antalya. 36 student participated in this research. The math courses of experiment group were carried out using the RME approach for eight weeks. Mathematics achievement test prepared by the researcher was used as an instrument. The data obtained from through the research were analyzed with paired t-test and Shapiro-Wilk normallik testi using the SPSS program. According to the results of the study, it is found out that there is a significant difference between the groups' mathematics scores. Thus, it can be said that RME approach has a positive effect on the achivement of the gifted students. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Gerçekçi Matematik Eğitimi | en_US |
dc.subject | Özel Yetenekli Öğrenci | en_US |
dc.subject | Matematik Başarısı | en_US |
dc.subject | Realistic Mathematics Education | en_US |
dc.subject | Gifted Student | en_US |
dc.subject | Math Achievement | en_US |
dc.title | Gerçekçi matematik eğitiminin özel yetenekli öğrencilerin matematik başarılarına etkisi | en_US |
dc.title.alternative | The effect of realistic mathematics education on special talent students' success in mathematics | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | ALKÜ, Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |