dc.contributor.author | Tatar, Nilgün | |
dc.contributor.author | Demir, Zeynep | |
dc.date.accessioned | 2022-11-30T05:40:24Z | |
dc.date.available | 2022-11-30T05:40:24Z | |
dc.date.issued | 2022 | en_US |
dc.identifier.uri | https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/511800/argumantasyon-destekli-5e-ogrenme-metodunun-ogrencilerin-tartisma-ogelerini-kullanma-duzeyi-ve-tartismaya-yonelik-goruslerine-etkisi | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12868/2051 | |
dc.description.abstract | Araştırmanın amacı argümantasyon destekli 5E öğrenme metodunun öğrencilerin tartışma öğelerini kullanma düzeyi ve tartışmaya yönelik görüşlerine etkisini belirlemektir.Durum çalışmasının esas alındığı araştırmaya yedinci sınıfta öğrenim gören 20 öğrenci katılmıştır. Öğrenciler çevre konularını araştırma ve tartışmaya dayalı etkinliklerle öğrenmişlerdir. Argümantasyon stratejileri içeren 5E öğrenme metoduna dayalı çalışma yaprakları ile çevre sorunları hakkında tartışıp, yazılı argüman oluşturmuşlardır. Yazılı argümanlarda yer alan tartışma öğelerinin betimsel analizi yapılmıştır. Elde edilen bulgulara göre, yapılan aktiviteler öğrencilerin tartışma öğelerini kullanma düzeylerini geliştirmiştir. Öğrencilerin en başarılı olduğu strateji yarışan teoriler-karikatürlerdir. Bu stratejide öğrenciler tüm tartışma öğelerini kullanarak nitelikli argüman oluşturmuşlardır. Öğrencilerin en zorlandıkları strateji senaryo temelinde argüman oluşturmadır. Senaryolar hakkında tartışan öğrenciler özellikle sınırlayıcı ve çürütücü gibi tartışma öğelerini kullanmada zorluk yaşamışlardır. Öğrencilerin tartışmaya ilişkin görüşlerini belirlemek için tartışmaya katılma isteklilikleri farklı üç öğrenci ile ön ve son görüşme yapılmıştır. Görüşmelerden elde edilen bulgular, öğrencilerin uygulamadan sonra tartışmaya yönelik görüşlerinin geliştiğini göstermektedir. Ön görüşmede tartışmayı bilgi alışverişi olarak tanımlayan öğrenciler, son görüşmede tartışma öğelerine değinerek tanım yapmışlardır. Tartışma sürecini ön görüşmede zor ve sıkıcı olarak açıklayan öğrenciler, öğretimden sonra sürecin kolay ve eğlenceli olduğunu belirtmişlerdir. Üç öğrenci arasında karşılaştırma yapıldığında tartışmaya katılım istekliliği en düşük öğrencinin tartışmaya yönelik görüşlerinin en fazla geliştiği tespit edilmiştir. Bu sonuçlara dayalı olarak çevre konularının öğretiminde araştırma ve tartışma temelli etkinliklere yer verilmesi önerilmektedir. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.relation.isversionof | 10.30703/cije.985077 | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Environmental Education | en_US |
dc.subject | Middle School Students | en_US |
dc.subject | Written Argument | en_US |
dc.subject | Toulmin's Model of Argumentation | en_US |
dc.subject | Inquiry-based Learning | en_US |
dc.title | Argümantasyon Destekli 5E Öğrenme Metodunun Öğrencilerin Tartışma Öğelerini Kullanma Düzeyi ve Tartışmaya Yönelik Görüşlerine Etkisi | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.contributor.department | ALKÜ, Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı | en_US |
dc.identifier.volume | 11 | en_US |
dc.identifier.issue | 1 | en_US |
dc.identifier.startpage | 193 | en_US |
dc.identifier.endpage | 205 | en_US |
dc.relation.journal | Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |