Türk Müziği Eğitimine Yeni Yaklaşım
Abstract
Araştırma Türk Müziği başlangıç keman eğitiminde icracıların çalışmakta olduklarıeserlere yönelik alıştırmalar yazılarak karşılaştıkları sorunlara ilişkin çözüm önerilerisunmak için yapılmıştır. Bu amaçla deney kontrol gruplu 8 Türk müziği Keman öğrencisikullanılmıştır. Araştırma için TRT repertuarında yer alan 10 makam ve bu makamlardanbaşlangıç düzeyine uygun 10 eser belirlenmiştir. Araştırmanın Deney ve kontrolgruplarına araştırmacılar tarafından geliştirilen değerlendirme ölçeği kullanılarak öntestuygulanmış ve ölçüm sonuçlarına göre grupların eğitim ve icra seviyeleri eşitlenmiştir.Deneyde kullanılmak üzere belirlenen 10 eser analiz edilmiş ve analiz sonucundabelirlenen sağ el, sol el zorluklarının çözümüne yönelik alıştırmalar yazılmıştır.Araştırmanın deneysel süreci 4 hafta sürmüştür. Dört hafta süresince deney grubundakiöğrencilere araştırmacı tarafından yazılan alıştırmalar çalıştırılmış ve 4 hafta sonunda heriki gruba sontest yapılmıştır. Yapılan sontest sonucunda deney grubu lehine anlamlısonuçlar çıktığı sonucuna ulaşılmıştır. Bu sonuçlara dayalı olarak önerilen modelinbaşarıya etkisinin olduğu, Türk müziği başlangıç keman eğitiminde kullanılmasınınfaydalı olabileceği önerilmiştir.
Source
Tarih Okulu DergisiVolume
14Issue
52URI
https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/455972/turk-muzigi-keman-egitimine-yeni-yaklasimhttps://hdl.handle.net/20.500.12868/2043