Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorDemirci, Tuba
dc.contributor.authorÜnalan, Suna
dc.date.accessioned2022-10-27T06:36:17Z
dc.date.available2022-10-27T06:36:17Z
dc.date.issued2022en_US
dc.date.submitted2022-07-05
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12868/1988
dc.description.abstractÇin'in Wuhan kentinde 2019 yılı Aralık ayında ortaya çıkan ve kısa sürede tüm dünyayı etkisi altına alan, Dünya Sağlık Örgütü tarafından 2020 yılı Mart ayında pandemi ilan edilen geniş çaplı Covid-19 virüs salgını (WHO, 2020c) Türkiye'nin de gündemini oluşturmaktadır. Özel yetenekli öğrencilerin koronavirüs ve pandemi ile ilgili görüşlerini incelemek bu araştırmanın temel amacını oluşturmaktadır. Çalışma 2021-2022 öğretim yılı bahar döneminde 2 haftalık bir süreçte Antalya'nın Alanya İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü'ne bağlı Alanya Bilim ve Sanat Merkezinin 3. ve 4.sınıflarında öğrenim gören 70 özel yetenekli öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Çalışmada, öğrencilerin koronavirüs ve pandemi ile ilgili görüşlerinin hem yazılı, hem de öğrenci resimleri ile ortaya çıkarılması amaçlandığından, olgu bilim deseni kullanılmıştır. Çalışmanın verilerinin elde edilmesinde "Benim Pandemi Hikayem" isimli kitabın bazı kısımları kullanılmıştır. Öğrencilerden kitap içerisinde bulunan koronavirüs salgını ve getirdiği süreç hakkındaki görüşlerini anlamaya yönelik soruları cevaplandırmaları ve koronavirüs ile ilgili çizim yapmaları istenmiştir. Çalışmadan elde edilen veriler betimsel ve içerik analizi yoluyla analiz edilmiştir. Öğrencilerin pandemi ve koronavirüs ile ilgili "Pandemiyi öğrenme kaynakları" temasına ait kategorilerin ve kodların frekans dağılımına göre pandemiyi en fazla haberlerden (f=47) öğrendiklerini belirtmişlerdir. Covid-19 hakkında öğrendiklerim" temasına ait kategorilerin ve kodların frekans dağılımları incelendiğinde öğrenciler en fazla maske, mesafe ve temizlik kurallarına uyma (f=51) olarak ifade etmişlerdir. "Pandemiyi ilk öğrendiğinde" temasına ait kategorilerin ve kodların frekans dağılımları incelendiğinde öğrencilerin birçoğu ailesi (f=48) ile birlikte olduklarını söylemişlerdir. Öğrencilerin "Pandemiyi öğrendikten sonra" temasına ait kategorilerin ve kodların frekans dağılımları incelendiğinde en fazla korkmuş (f=21) hissettiklerini belirtmişlerdir. Öğrencilerin "Pandemi resimleri" temasına ait kategorilerin ve kodların frekans dağılımları incelendiğinde en fazla maske (f=29) resimleri içeren çizimler yaptıkları görülmüştür. Sonuçta öğrencilerin yaşanan süreci nasıl anladıklarının, eğitimciler tarafından bilinmesinin onlara bireysel, sosyal ve duygusal desteği sağlamada ve gerekli önlemleri almada önemli bir faktördür. Covid-19 pandemi sürecinde öğretmenler, öğrenciler ve veliler bazı korkular ve kaygılar yaşamıştır. Bu sebeple öğrencilere, öğretmenlere ve velilere psikolojik destek programları hazırlanabilir.en_US
dc.description.abstractThe COVID-19 virus emerged in the city of Wuhan, China in December 2019, has affected the entire world in a short time, and was declared a pandemic by the World Health Organization in March 2020 (WHO, 2020c). This large-scale outbreak has been on the agenda of Turkey. The main purpose of this research is to examine the opinions of gifted students about the coronavirus and the pandemic. The study was carried out with 70 gifted students studying in the 3rd and 4th grades of the Alanya Science and Art Center which is affiliated with the Alanya District National Education Directorate in Antalya, in the spring term of the 2021-2022 academic year, over a 2-week period. The phenomenological method was used for the study since the study aims to reveal the opinions of the students about the coronavirus and the pandemic documented in writing along with student pictures. Some parts of the book named "Benim Pandemi Hikayem (My Pandemic Story)" were used to obtain the study data. The children were asked to answer the questions in order to understand their views on the coronavirus pandemic and the process it brought and draw about coronavirus. The data obtained from the study were analyzed with descriptive and content analysis. According to the frequency distribution of the categories and codes of the theme "Resources for learning about the pandemic", students learned about the pandemic most from the news (f=47). According to the frequency distributions of the categories and codes of the theme "What I learned about COVID-19", students expressed the following the most: mask, distance, and hygiene rules (f=51). When the frequency distributions of the categories and codes of the theme "When you first learned about the pandemic" were examined, most of the students stated that they were with their families (f=48). When the frequency distributions of the categories and codes of the theme "After learning about the pandemic" were examined, the students stated that they felt afraid the most (f=21). When the frequency distributions of the categories and codes of the theme "Pandemic drawings" were examined, it was seen that the students mostly drew pictures including a mask (f=29). In conclusion, knowing how children perceive the process experienced is important for educators in terms of providing individual, social, and emotional support and taking necessary measures. During the COVID-19 pandemic, teachers, students, and parents have experienced fears and concerns. For this reason, psychological support programs can be prepared for children, teachers, and parents.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAlanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPandemien_US
dc.subjectKoronavirüsen_US
dc.subjectÖzel yetenekli öğrencien_US
dc.subjectPandemicen_US
dc.subjectCoronavirusen_US
dc.subjectPerceptionen_US
dc.subjectSpecial talenten_US
dc.titleÖzel yetenekli öğrencilerin koronavirüs ve pandemi ile ilgili görüşlerinin incelenmesi: Alanya BİLSEM örneğien_US
dc.title.alternativeExamination of gifted students' opinions on coronavirus and pandemic: Alanya BİLSEM exampleen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentALKÜ, Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster