Rekabet Güçlerinin Değer Zinciri Üzerine Etkisinde İnovasyon Düzeyinin Aracılık Rolü
Abstract
Bu araştırmanın amacı, rekabet güçlerinin değer zinciri üzerine etkisinde
inovasyon düzeyinin aracı rolünü ortaya koymaktır. Araştırma evrenini
TR41 bölgesinde bulunan Bursa'nın İnegöl ilçesinde mobilya sektöründe
faaliyet gösteren işletme yöneticileri oluşturmaktadır. Örneklem çerçevesi
olarak ise İnegöl Mobilya Sanayicileri Derneği (İMOS) üyesi olan 225
işletme seçilmiştir. Bu araştırma için ulaşılan örneklem büyüklüğü 384
işletme sahip ve yöneticisidir. Yüz yüze anket tekniği ile elde edilen verilerin
analizinde SPSS programı kullanılmış olup, güvenilirlik, korelasyon ve
hiyerarşik regresyon analizleri yapılmıştır. Araştırma bulguları, rekabet
güçlerinin değer zinciri üzerinde etkisi olduğunu ve inovasyon düzeyinin bu
ilişkide kısmi aracılık etkisinin bulunduğunu ortaya koymuştur
Source
Alanya Akademik BakışVolume
6Issue
3URI
https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1966483https://hdl.handle.net/20.500.12868/1917