Y ve Z Kuşaklarının Hizmet Kalitesi Algılarının Karşılaştırılması: Antalya Büyükşehir Belediyesi Toplu Taşıma Hizmetleri
Abstract
Çalışmada, Y ve Z kuşağına dâhil olan örneklemin, Antalya Büyükşehir
Belediyesinden aldığı, toplu taşıma hizmetine ilişkin, kalite algılama
farklarının olup olmadığı varsa hangi boyutlarda farklılıklarının olduğunu
belirlemek amaçlanmaktadır. Çalışma, Y ve Z kuşağının kalite
algılamalarında farklılıkların olup olmadığının araştırılması bakımından
özgün bir çalışmadır. Veri toplama aracı olarak SERVPERF hizmet kalite
ölçeği uyarlanarak oluşturulan anket tasarımı, çevrim içi olarak uygulanmış
ve 786 geçerli anket toplanarak yorumlanmıştır. Toplanan verilere,
istatistiksel analiz programında; geçerlilik, güvenilirlik, frekans, faktör
analizi ve t testi uygulanmıştır. Sonuç olarak Y ve Z kuşakları arasında hizmet
kalite algılamaları bakımından anlamlı farklılık olduğu ortaya çıkmaktadır.
Çalışma alt boyutlar açısından değerlendirildiğinde Y ve Z kuşağının fiziksel
görünüm, güvenilirlik, sorumluluk ve güven boyutları açısından kalite
algılamalarında anlamlı farklılıkların olduğu ortaya çıkmaktadır. Empati
boyutunda ise anlamlı bir farkın olmadığı sonucuna varılmaktadır.
Source
Alanya Akademik BakışVolume
6Issue
3URI
https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/2354996https://hdl.handle.net/20.500.12868/1911