dc.contributor.author | Öztürk, Bilge Nur | |
dc.contributor.author | Bülbül, Serdar | |
dc.date.accessioned | 2022-10-18T10:57:38Z | |
dc.date.available | 2022-10-18T10:57:38Z | |
dc.date.issued | 2022 | en_US |
dc.identifier.uri | https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/2448153 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12868/1906 | |
dc.description.abstract | Akıllı telefonların yükselişiyle birlikte konsollar ve PC’lerde oynanan video
oyunları mobil oyun sektörüne kaymaya başlamıştır. Günümüzde mobil
oyunlar, toplam oyun sektörü içerisinde konsollar ve PC oyunlarından daha
büyük pazar payına sahiptir ve artan bir ivmeyle büyümektedir. Mobil oyun
pazarında faaliyette bulunan en büyük marka Çin menşeili Tencent Holding
bünyesinde yer alan Tencent Games’tir. Bu araştırmada Tencent Games
markasının kimlik öğeleri literatürdeki marka kimliği prizması bağlamında
değerlendirilmiştir. Marka kimliği bileşenleri, marka farkındalığı, marka
çağrışımları ve bir markanın sunabileceği en büyük değer olarak
düşünülebilen marka denkliği oluşturma konusunda destekleyici temel bir
unsurdur ve markanın ne yapmak istediği, ne olmak istediği konusunda fikir
vermektedir. Araştırma, bir keşfedici araştırma türü olan vaka (durum)
çalışması bağlamında, Tencent Games örneği üzerinden, marka kimliği
piramidi bileşenleri olan, kişilik, kültür, benlik imajı, fiziksel yapı, ilişki ve
yansıma öğelerinin değerlendirilmesine dayanmaktadır. Bu çalışmada,
Tencent Games’in güçlü marka kimliği öğelerine sahip olduğu, mutluluk
kültürü temelinde, özellikle mobil oyunlarından aldığı güçle, kendisini
yaratıcı ve lider bir marka olarak konumlamaya çalıştığı ortaya çıkmaktadır.
Bu çalışma, oyun sektörü ile ilgili doğrudan ürün sağlayıcı bir marka üzerinde
araştırma yapılmamış olması nedeniyle mevcut literatüre katkı sağlayacaktır. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.relation.isversionof | 10.29023/alanyaakademik. | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Mobil oyun | en_US |
dc.subject | Marka kimliği prizması | en_US |
dc.subject | Marka stratejisi | en_US |
dc.title | Mobil Oyun Pazarında Marka Kimliği İncelemesi: Tencent Games Örneği | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.contributor.department | ALKÜ, Fakülteler, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümü | en_US |
dc.identifier.volume | 6 | en_US |
dc.identifier.issue | 3 | en_US |
dc.identifier.startpage | 2885 | en_US |
dc.identifier.endpage | 2912 | en_US |
dc.relation.journal | Alanya Akademik Bakış | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Konferans Öğesi - Ulusal - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |