Havayolu Taşımacılığında Müşteri Memnuniyetinin Topluluk Öğrenmesi Yöntemleri ile Belirlenmesi
Abstract
Havayolu taşımacılığında seyahatinden memnun olmayan müşterilerin
tahmin edilmesi firmaların kendilerini yapılandırması ve gelirlerinin
yönetilmesi açısından son derece önemlidir. Gerçekleştirilen çalışmada
Amerika Birleşik Devletleri’ndeki havayollarından derlenen veriler
kullanılarak uçuş seyahatinden nötr ya da memnun olmayan müşterilerin
topluluk öğrenmesi yöntemleriyle tahmin edilmesi amaçlanmıştır. Modelleme
aşamasında sınıflandırma problemlerinde yüksek tahmin doğruluğu üreten ve
güncel makine öğrenmesi yöntemlerinden Rastgele Orman, Gradient
Boosting ve XGBoost yöntemleri kullanılmıştır. Elde edilen en iyi doğruluk
oranı %96,4 iken en iyi Özgüllük ve Negatif Tahmin Oranı değerleri sırasıyla
%97,7 ve %96’dır. Model sonuçlarından elde edilen yüksek Özgüllük, Negatif
Tahmin Oranı ve Doğruluk değerleri makine öğrenmesi yöntemlerinin
havayolu taşımacılığında müşterilerin havayolu firmasını tekrar kullanıp
kullanmayacağı tahmin işlemlerinde kullanılabileceğini göstermektedir.
Source
Alanya Akademik BakışVolume
6Issue
3URI
https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/2341258https://hdl.handle.net/20.500.12868/1898