dc.contributor.author | Yaman Yılmaz, Ceren | |
dc.date.accessioned | 2022-10-18T06:27:17Z | |
dc.date.available | 2022-10-18T06:27:17Z | |
dc.date.issued | 2022 | en_US |
dc.identifier.uri | https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/2217415 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12868/1889 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma, İktisadi İşbirliği ve Gelişme Teşkilatı’na (Organisation for
Economic Co-operationand Development -OECD) mensup 38 ülkenin temel
eğitim göstergeleri bakımından çok değişkenli istatistiksel analiz yöntemleri
ile incelenmesini amaçlamaktadır. Bu kapsamda, küme içi yüksek homojenlik,
kümeler arası yüksek heterojenlik sağlayan kümeleme analizi ve
haritalandırma imkânı sunan çok boyutlu ölçekleme analizi tercih edilmiştir.
Analizler SPSS (Statistical Package for the Social Sciences) v.25 ile
gerçekleştirilmiştir. Uygulama sonucunda temel eğitim göstergeleri
bakımından birbirine benzeyen ve farklılık gösteren ülkeler tespit edilmiş ve
sonuçlar karşılaştırmalı biçimde incelenmiştir. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.relation.isversionof | 10.29023/alanyaakademik.1064172 | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Çok Değişkenli İstatistiksel Analiz | en_US |
dc.subject | Eğitim Göstergeleri | en_US |
dc.subject | OECD | en_US |
dc.subject | Çok Boyutlu Ölçekleme | en_US |
dc.title | OECD Ülkelerinin Eğitim Göstergeleri Bakımından Çok Değişkenli İstatistiksel Analizler ile İncelenmesi | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.contributor.department | ALKÜ | en_US |
dc.identifier.volume | 6 | en_US |
dc.identifier.issue | 3 | en_US |
dc.identifier.startpage | 2583 | en_US |
dc.identifier.endpage | 2597 | en_US |
dc.relation.journal | Alanya Akademik Bakış | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal - Editör Denetimli Dergi - Başka Kurum Yazarı | en_US |