Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖztürk, Seçil
dc.contributor.authorSaygın Yücel, Tuğdem
dc.date.accessioned2022-10-17T07:55:48Z
dc.date.available2022-10-17T07:55:48Z
dc.date.issued2022en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/2208121
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12868/1879
dc.description.abstractBu araştırmada, Covid-19 döneminde öğrencilerin uzaktan eğitimde derslerin işlenme yöntemlerine yönelik bakış açıları ve uzaktan eğitim olanaklarının, uzaktan muhasebe eğitimine yönelik zorluk algılamasına ve fayda algılamasına olan etkisi araştırılmıştır. Ayrıca uzaktan eğitimin zorluk ile fayda algılaması arasındaki iki yönlü ilişkiler ve öğrencilerin demografik özelliklerine göre uzaktan eğitime yönelik algılamalarındaki farklılıklar araştırılmıştır. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi’nde 2020-2021 eğitimöğretim yılı güz dönemi sonu itibariyle uzaktan eğitim sürecinde en az bir muhasebe dersi almış öğrencilere anket uygulanmıştır. 459 öğrenciden geri dönüş alınmıştır. Elde edilen veriler, keşfedici faktör analizi ve yapısal eşitlik modeli ile analiz edilmiştir. Sonuçlara göre, öğrencilerin uzaktan eğitime yönelik olanak algılamaları artarken, muhasebe eğitiminde uzaktan eğitimin zorluğuna yönelik algılamaları azalmakta, muhasebe eğitiminde uzaktan eğitimin faydalarına yönelik algılamaları artmaktadır. Öğrencilerde uzaktan eğitime yönelik olanak algılamaları; muhasebe eğitiminde uzaktan eğitimin zorluk algılamaları üzerinden fayda algısında ve muhasebe eğitiminde uzaktan eğitimin fayda algılamaları üzerinden zorluk algısında dolaylı etkiye sahiptir. Erkek öğrencilerin muhasebe eğitiminde uzaktan eğitimin fayda algılaması kadın öğrencilere göre daha yüksektir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.isversionof10.29023/alanyaakademik.1061880en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectCovid-19en_US
dc.subjectUzaktan Eğitimen_US
dc.subjectOnline Eğitimen_US
dc.subjectMuhasebe Eğitimien_US
dc.titleUzaktan Eğitimde Öğrencilere Sunulan Olanakların, Uzaktan Muhasebe Eğitiminde Zorluk ve Fayda Algılamasına Etkisien_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentALKÜen_US
dc.identifier.volume6en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage2413en_US
dc.identifier.endpage2437en_US
dc.relation.journalAlanya Akademik Bakışen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster