Uzaktan Eğitimde Öğrencilere Sunulan Olanakların, Uzaktan Muhasebe Eğitiminde Zorluk ve Fayda Algılamasına Etkisi
Abstract
Bu araştırmada, Covid-19 döneminde öğrencilerin uzaktan eğitimde derslerin
işlenme yöntemlerine yönelik bakış açıları ve uzaktan eğitim olanaklarının,
uzaktan muhasebe eğitimine yönelik zorluk algılamasına ve fayda
algılamasına olan etkisi araştırılmıştır. Ayrıca uzaktan eğitimin zorluk ile
fayda algılaması arasındaki iki yönlü ilişkiler ve öğrencilerin demografik
özelliklerine göre uzaktan eğitime yönelik algılamalarındaki farklılıklar
araştırılmıştır. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi’nde 2020-2021 eğitimöğretim yılı güz dönemi sonu itibariyle uzaktan eğitim sürecinde en az bir
muhasebe dersi almış öğrencilere anket uygulanmıştır. 459 öğrenciden geri
dönüş alınmıştır. Elde edilen veriler, keşfedici faktör analizi ve yapısal eşitlik
modeli ile analiz edilmiştir. Sonuçlara göre, öğrencilerin uzaktan eğitime
yönelik olanak algılamaları artarken, muhasebe eğitiminde uzaktan eğitimin
zorluğuna yönelik algılamaları azalmakta, muhasebe eğitiminde uzaktan
eğitimin faydalarına yönelik algılamaları artmaktadır. Öğrencilerde uzaktan
eğitime yönelik olanak algılamaları; muhasebe eğitiminde uzaktan eğitimin
zorluk algılamaları üzerinden fayda algısında ve muhasebe eğitiminde
uzaktan eğitimin fayda algılamaları üzerinden zorluk algısında dolaylı etkiye
sahiptir. Erkek öğrencilerin muhasebe eğitiminde uzaktan eğitimin fayda
algılaması kadın öğrencilere göre daha yüksektir.
Source
Alanya Akademik BakışVolume
6Issue
2URI
https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/2208121https://hdl.handle.net/20.500.12868/1879