Moda Malları Satın Almış Olan Tüketicilerin Pişmanlıklarının ve Pişmanlık Çözme Çabalarının Tatminsizlik ve Tekrar Satın Alma Niyetleri Üzerindeki Etkisi
Özet
Araştırma moda malları (hazır giyim) satın alan tüketicilerin satın alma
sonrası pişmanlıklarının ve pişmanlık çözme çabalarının tatminsizlik ve
tekrar satın alma niyetleri üzerindeki etkisinin belirlenmesi amacıyla
gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın evrenini Gaziantep ilinde hazır giyim
üzerine tüketim yapan ve herhangi bir nedenle bu ürünlerde pişmanlık
yaşayan tüketiciler oluşturmaktadır. Araştırma kapsamında tesadüfi olmayan
örneklemelerden “kolayda örneklem” yöntemi uygulanmıştır. Araştırmada
hipotezlerin test edilmesi için Smart PLS 3 (Partial Least Squares) istatistik
programı kullanılmıştır. Yapılan testler sonucunda pişmanlığın; tatminsizlik
ve pişmanlık çözme çabasını olumlu yönde etkilediği, pişmanlığın ayrıca
tekrar satın alma niyetine olumsuz yönde bir etkisinin olduğu belirlenmiştir.
Bir başka değişken olan tatminsizliğin tekrar satın alma niyetini olumsuz
yönde etkisinin olduğu, pişmanlık çözme çabasının ise tekrar satın alma
niyetini olumlu yönde etkilediği tespit edilmiştir.
Kaynak
Alanya Akademik BakışCilt
6Sayı
2Bağlantı
https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/2088915https://hdl.handle.net/20.500.12868/1867