Blokzincir Tabanlı Sosyal Medya Pazarlama
Abstract
Sosyal medyada kullanıcı kişisel verilerine yetkisiz erişim, verilerin
toplanması ve bu bilgilerin paylaşılması bireylerde gizlilik ve güvenlik
konularında endişeleri artırmaktadır. Aracılara ödenen ücretleri ve
komisyonların maliyeti artırması, sahte kimliklerle işletme veya markalara
yönelik olumsuz bilgiler ve manipülasyonları ile kullanıcı içeriklerinin telif
hakları ile ilgili sorunlar da mevcuttur. Blokzincir, merkezi olmayan,
aracıları ortadan kaldıran eşler arası, yapısı, asimetrik ve kriptografik
şifreleme, dijital kimlik ve dijital imzalar ile erişim kontrolü gibi güvenlik
mekanizmalarını kullanan, zaman damgalı, gerçek zamanlı kayıtların
tutulduğu ve izlenebildiği, değiştirilemeyen, kurcalanamayan, para birimi
olarak kullanılabilmesi gibi özellikleri sosyal medyanın zorlukları ve
sorunlarını ortadan kaldırabilir. Günümüzde yaygın biçimde kullanılan web
2.0 teknolojisine sahip geleneksel sosyal medya pazarlamanın blokzincir
tabanlı bir sosyal medya platformu aracılığıyla gerçekleştirilmesi,
tüketicilerle ilgili mevcut güvenlik boşluklarını kapatacağı, gizlilik ve
mahremiyet endişelerini gidereceği ve sosyal medya pazarlamada çok fazla
avantajlar sunacaktır.
Source
Alanya Akademik BakışVolume
6Issue
2URI
https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/2068066https://hdl.handle.net/20.500.12868/1864