COVID-19 Sürecinde Online Market Servislerine Yönelik Şikâyetler Üzerine Bir İçerik Analizi
Abstract
Covid-19 salgını ile birlikte fiziksel alanlarda yapılan alışveriş süreci, yerini
online ortamlarda yapılan alışverişe bırakmıştır. Bu nedenle, online alışveriş
hizmeti veren işletmelerde ciddi artış yaşanmıştır. Ancak, taleplerin
artmasıyla birlikte firmalara yönelik şikâyet oranları da artış göstermiştir.
Online ürün siparişi veren tüketiciler, siparişi vermeden önce firmaya ilişkin
yorumları, bu firmanın ürün veya hizmetiyle ilgili şikâyetleri ve şikâyetlere
yapılan geri dönüşleri incelemekte ve alışveriş kararını vermektedir.
Dolayısıyla; firmaların gelen şikâyetleri en iyi şekilde yönetmeleri hem
müşteri sadakati hem de rekabet avantajı açısından önem arz etmektedir.
Çalışmanın amacı; Getir, Yemeksepeti Banabi ve İstegelsin firmalarına
yönelik online şikayetlerin, içerik analizi yöntemlerinden doküman analizi ile
incelenerek müşterilerin ağırlıklı olarak şikayet ettikleri kısımların tespit
edilmesidir. Çalışma sonunda üç online market servisinde de şikayetlerin
ağırlıklı olarak, teslimat süreci, kurye ya da müşteri hizmetleriyle ilgili olduğu
sonucuna ulaşılmıştır.
Source
Alanya Akademik BakışVolume
6Issue
2URI
https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1961221https://hdl.handle.net/20.500.12868/1859