Başlık için 2022 - Cilt 6 - Sayı 2 listeleme
Toplam kayıt 28, listelenen: 1-20
-
Belirsizlik ve Riskin Türk Euro Tahvilleri Üzerine Etkisi
(2022)Çalışmada belirsizlik ve risk durumlarının Türk Euro-tahvillerinin piyasa değerine etkisi araştırılmaktadır. Bu amaçla küresel belirsizlik göstergesi olarak Ekonomik Politika Belirsizlik Endeksi (Economic Policy ... -
Beyond the Glass Cliff: A Scoping Review of the Influencing Factors of Glass Cliff
(2022)Glass ceiling syndrome is the exposure of women to some inequalities while climbing the career ladders. It is an invisible barrier above the women that prevents them from being promoted. Women who achieve to break the glass ... -
Bist’te İşlem Gören Şirketlerin Muhasebe Uygulayıcılarının Tfrs’nin Uygulanmasına Yönelik Değerlendirmeleri
(2022)Globalleşme ve uluslararası yatırım kararları finansal bilgi kullanıcıları açısından finansal bilgilerin yorumlanması ve karşılaştırılabilmesi ihtiyacını gündeme getirmiştir. Söz konusu ihtiyacın karşılanması ... -
BİST100-Enerji Sektörü Finansal Performansı: SWARA-VIKOR ve SWARA-WASPAS
(2022)Faaliyetlerin sürdürülebilirliği ve karlılık algısı işletmeler arasında rekabet ve performans kavramlarını ön plana çıkarırken yüksek maliyetli yatırımlar gelecek dönemlerde belirsizlikler yaratarak risk faktörü oluşturduğundan ... -
Blokzincir Tabanlı Sosyal Medya Pazarlama
(2022)Sosyal medyada kullanıcı kişisel verilerine yetkisiz erişim, verilerin toplanması ve bu bilgilerin paylaşılması bireylerde gizlilik ve güvenlik konularında endişeleri artırmaktadır. Aracılara ödenen ücretleri ve komisyonların ... -
Covid-19 Pandemisi Döneminde Asimetrik Volatilite Bulguları: BIST Sektör Endekslerinde Bir İnceleme
(2022)Asimetrik volatilite negatif dalgalanmaların varyans üzerinde pozitif dalgalanmalara göre daha yüksek etki yaratması olarak tanımlanabilir. Bu olgu finansal serilerin yapısal bir özelliği olmakla birlikte kriz ... -
COVID-19 Sürecinde Online Market Servislerine Yönelik Şikâyetler Üzerine Bir İçerik Analizi
(2022)Covid-19 salgını ile birlikte fiziksel alanlarda yapılan alışveriş süreci, yerini online ortamlarda yapılan alışverişe bırakmıştır. Bu nedenle, online alışveriş hizmeti veren işletmelerde ciddi artış yaşanmıştır. Ancak, ... -
Covid-19’un Kamu Personel Sistemi İçerisinde Akademik Personelin Çalışma Düzenine Bir Yansıması: ‘‘Isparta Uygulamalı Bilimler Üniversitesi Gönen Meslek Yüksekokulu Örneği’’
(2022)Çalışma, Isparta Uygulamalı Bilimler Üniversitesi Gönen Meslek Yüksekokulu örneği ile akademik personelin, Covid-19 sürecinde ortaya çıkan çalışma düzeni farklılığının; çalışma hayatı, özel hayatı ve sosyal hayatını ... -
COVİD 19 Salgınında Gıda Güvencesi: Gıda Tedarik Zincirlerine Bağlı Etkiler
(2022)Son yıllarda gıda fiyatlarındaki artışlar ile gıda kıtlığına yönelik sinyaller veren küresel gıda tedarik zincirlerinin kırılganlığı, COVID-19 salgını sürecinde hükümetlerin uyguladığı kapanma önlemleri ile en üst ... -
Çevresel Kuznets Eğrisi Çerçevesinde Sanayileşme, Yenilenebilir Enerji, Enerji Tüketimi ve Finansal Gelişmenin CO2 Salınımı Üzerindeki Etkisi
(2022)Çalışmada E7 ülkelerinde 1989-2016 döneminde sanayileşme, yenilenebilir enerji, enerji tüketimi ve finansal gelişmenin CO2 salınımı üzerindeki etkisi Çevresel Kuznets Eğrisi hipotezi çerçevesinde incelenmiştir. Panel veri ... -
Doğrudan Yabancı Yatırımların ve Ticari Açıklığın Ekonomik Büyüme Üzerindeki Etkileri: CESEE Ülkeleri Örneği
(2022)Bu çalışmanın amacı, Merkez, Doğu ve Güneydoğu Avrupa (CESEE) bölgesinde yer alan 22 ülke için doğrudan yabancı yatırımların ve ticari açıklığın ekonomik büyüme üzerindeki etkilerini incelemektir. Bu amaç doğrultusunda ... -
Effect of Product Color Lightness on Hedonic Food Consumption: The Regulatory Role of Hedonic and Extrinsic Value
(2022)Food colorants mean to evoke positive feelings about the product on consumers and to increase the pleasure of consumption. Much of the research on packaging and food coloring has been carried out on the effects of ... -
Fiyat İndirimlerinde Kırılma Noktası ve Tüketici Davranışlarına Etkisinin Analizi
(2022)Fiyat stratejileri, işletmelerin faaliyet gösterdikleri pazarda rekabet avantajı elde edebilmek amacıyla kullanabilecekleri önemli bir silahtır. Fiyat stratejileri içinde fiyat indirimi, tüketicileri satın almaya teşvik ... -
Hizmet Kalitesinin İyileştirilmesinde Altı Sigma Yaklaşımı: Hizmet İşletmesi Olarak Bir Eğitim Kurumunda Uygulama Örneği
(2022)Altı Sigma metodolojisi ilk ortaya çıktığı zamandan beri sanayide imalat sektöründeki işletmeler için önemli bir kalite yaklaşımı olmuştur. Başarılı bir Altı Sigma uygulaması, hataların en aza indirgenmesini ve ... -
Investigation of Asymmetric Relationship Between Consumer and Producer Prices in Turkey: Evidence from Hidden Cointegration and Asymmetric Causality Analyses
(2022)The continuity of price stability is a necessity for the successful management of economic policy, especially monetary policy. Considering that price instability will lead to policy failure, it is extremely important ... -
İşyeri Nezaketsizliğinin İşe Adanmaya Etkisinde Psikolojik Sermaye Bileşenlerinin Rolü
(2022)Bu çalışmada öncelikle işyeri nezaketsizliğinin işe adanma üzerinde ne kadar etkili olduğu ve daha sonra işe adanmanın öncülleri arasında yer alan psikolojik sermaye bileşenlerinin işyeri nezaketsizliği ile işe ... -
Kovid -19 Salgını Öncesi ve Kovid-19 Salgını Döneminde İmalat Sektöründe Finansal Performansın İncelenmesi
(2022)Bu çalışmanın amacı, kovid-19 salgının Borsa İstanbul (BİST)’da işlem gören ve İmalat alt sektörlerinde faaliyet gösteren işletmelerin finansal performansı üzerindeki etkilerinin incelenmesidir. Bu doğrultuda imalat alt ... -
Metaverse ve Din Kavramlarının Sosyal Medya Madenciliği Yolu ile İncelenmesi
(2022)İnternet teknolojilerinde yaşanan gelişmeler neticesinde insanların kendilerini ifade edebilecekleri, sosyalleşebilecekleri ve paylaşımlarda bulunacakları sosyal alanların sayısında artış yaşanmıştır. Bu alanlar dijitalleşme ... -
Moda Malları Satın Almış Olan Tüketicilerin Pişmanlıklarının ve Pişmanlık Çözme Çabalarının Tatminsizlik ve Tekrar Satın Alma Niyetleri Üzerindeki Etkisi
(2022)Araştırma moda malları (hazır giyim) satın alan tüketicilerin satın alma sonrası pişmanlıklarının ve pişmanlık çözme çabalarının tatminsizlik ve tekrar satın alma niyetleri üzerindeki etkisinin belirlenmesi amacıyla g ... -
Nüfusa Oranla Kripto Para Yatırımcısı En Çok ve En Az Olan Ülkelerin Borsa Endeksi ile Bitcoin Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
(2022)Geleneksel yatırım araçlarına alternatif olarak düşünülen kripto para birimleri arasında en yüksek fiyat ve hacime sahip olan Bitcoin’dir. Çalışmada nüfusa oranla dünyanın en çok ve en az kripto para kullanan ülkeleri ...