YÖK Dersleri Platformundaki Muhasebe Kitaplarının Bibliyometrik Analizle İncelenmesi
Abstract
Uzaktan eğitimin önemi COVID-19 pandemisinden sonra artmıştır.
Türkiye’de YÖK dersleri platformu, yükseköğretim düzeyinde uzaktan eğitim
ders içerikleri sunan bir platformdur. Bu çalışmanın amacı YÖK dersleri
platformundaki 41 muhasebe kitabının sayfa sayısı, unvan, kaynak dili,
kaynak türü, kaynak yılı gibi birtakım özellikler açısından bibliyometrik
analizle incelenmesidir. Editörlerin ağırlıklı kısmının ‘Profesör Doktor’
unvanlı olduğu, tüm muhasebe kategorilerinde ‘Profesör Doktor’ unvanlı
bölüm yazarı sayısının diğer unvanlardan daha fazla olduğu, muhasebe bilgi
sistemi/teknolojisi kategorisi hariç diğer tüm kategorilerde Türkçe
kaynakların ağırlığının yabancı dildeki kaynaklara göre daha fazla olduğu
görülmüştür. Tüm muhasebe kitaplarında yararlanılan kaynakların tamamı
en çok başvurulandan en az başvurulana doğru sıralandığında, birinci sırada
kitap, ikinci sırada dergi, üçüncü sırada internet, dördüncü sırada mevzuat,
beşinci sırada tez, altıncı sırada diğer kaynaklar ve son sırada bildirinin yer
aldığı belirlenmiştir.
Source
Alanya Akademik BakışVolume
6Issue
1URI
https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1961280https://hdl.handle.net/20.500.12868/1839