Yükseköğretim Kurumlarının Sürdürülebilir Rekabet Avantajı Elde Edebilmelerinde İlişkisel Pazarlamanın Rolü: Kaynak Avantajı Teorisi Bağlamında Nicel Bir İnceleme
Abstract
Bu araştırmanın amacı güncel gelişmeler kapsamında yükseköğretim
kurumlarının pazarlama faaliyetlerine yönelik ihtiyaçlarını ortaya koymak
ve kaynak avantajı teorisi kapsamında iş birliklerinin başarısına ve
yükseköğretim kurum performansına etki eden faktörleri yetkinlik temelli,
kaynak temelli ve ilişkisel pazarlama bütünleşik modeli ile incelemektir.
Yükseköğretim kurumlarının iş birliği başarısı ve kurum performansları
üzerindeki etkisi olan faktörler kaynak avantajı teorisinin öne sürdüğü
bütünleşik model kullanılarak "Bölgesel Kalkınma Odaklı İhtisaslaşma"
projesi kapsamında yer alan kurumlardan birisi olan Uşak Üniversitesi
özelinde incelenmiştir. Araştırmada kullanılan veriler Uşak Üniversitesi'nde
çalışmakta olan toplam 513 akademik ve idari personelden elde edilmiştir.
Araştırmanın varsayımlarının analizinde yapısal eşitlik modellemesi
kullanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre uzun dönemli ilişkiler kapsamında
oluşturulan iş birlikleri, ortaklık yetkinlikleri ve özgün kaynakların rekabette konum avantajı elde edebilmede önemli bir rolü olduğu sonucuna
ulaşılmıştır.
Source
Alanya Akademik BakışVolume
5Issue
3URI
https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1550405https://hdl.handle.net/20.500.12868/1828