Uzaktan Öğrenenlerin Girişimcilik Eğilimlerinin Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma
Göster/ Aç
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessTarih
2021Yazar
Kanıcıoğlu, Celal HakanAkyıldız, Murat
Paşaoğlu Baş, Didem
Tosunoğlu, Burak Tuğberk
Kaya, Ergün
Önder, Gökhan
Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterÖzet
Bu makalenin amacı açıköğretim yöntemiyle öğrenim gören lisans
öğrencilerinin girişimcilik eğilimlerinin belirlenmesi ve kişilik özelliklerinin
girişimcilik eğilimine etkisinin belirlenmesidir. 2018-2019 öğretim yılında
İşletme Fakültesinin İşletme, İngilizce İşletme, Konaklama İşletmeciliği,
Havacılık Yönetimi, Uluslararası Ticaret ve Lojistik Yönetimi
programlarında öğrenim gören öğrencilerin girişimcilik niyeti ölçeği ve 5
faktörlü kişilik ölçeğine verdikleri cevaplar kullanılmıştır. Araştırmaya
katılan 370 öğrencinin girişimcilik eğilimlerini ölçmek amacıyla Linan &
Chen (2009) tarafından geliştirilen girişimcilik niyeti ölçeği, katılımcıların
kişilik özelliklerini ölçmek için de Rammstedt & John (2007) tarafından
geliştirilen beş faktör kişilik ölçeği kullanılmıştır. Veriler betimsel olarak
analiz edilmiş ve öğrencilerin girişimcilik eğilimini etkileyen faktörler
Planlanmış Davranış Modeli temel alınarak yapısal eşitlik modeli ile
belirlenmiştir. Araştırma bulgularının planlanmış davranış modeline uyum
gösterdiği sonucuna ulaşılmıştır.
Kaynak
Alanya Akademik BakışCilt
5Sayı
3Bağlantı
https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1497866https://hdl.handle.net/20.500.12868/1817