Olumsuz Ewom Mesajlarının Kriz İletişimi Stratejileri Kapsamında Değerlendirilmesi: 4 ve 5 Yıldızlı Otel İşletmelerine Yönelik Nitel Bir Araştırma
Abstract
Bu çalışmada Türk ve Britanyalı turistlerin yaptığı olumsuz çevrimiçi
yorumlar aracılığıyla müşterilerin yaşadığı olumsuzlukların kaynağı ve otel
yöneticilerinin bu yorumlara karşı kullandıkları kriz iletişimi stratejileri
tespit edilmiştir. Ayrıca Durumsal Kriz İletişimi Stratejileri, çalışmaya
uygun olacak şekilde geliştirilerek, ilgili alana yeni bir formda sunulmuştur.
Bunun için Muğla ili ve çevresinde faaliyet gösteren 4 ve 5 yıldızlı oteller
için Tripadvisor sitesi üzerinden yapılan toplam 1128 olumsuz çevrimiçi
yorum ve işletme yanıtı incelenmiştir. Elde edilen veriler Nvivo 12
programıyla betimsel olarak analiz edilmiştir. Analiz sonuçlarına göre Türk
ve Britanyalı turistlerin olumsuz yorum yapmasına sebep olan en büyük
etken “hizmet” olarak tespit edilmiştir. Ayrıca otel yöneticileri tarafından
olumsuz çevrimiçi yorumlara verilen yanıtlarda en çok "yeniden inşa"
stratejisi kullanılmıştır.
Source
Alanya Akademik BakışVolume
5Issue
3URI
https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1464123https://hdl.handle.net/20.500.12868/1815