Pandemi Dönemi Kamuda İç Denetimin Rolü: Uzaktan Danışmanlık Modeli ile İş Sürekliliği Olgunluğunun İrdelenmesi
Özet
Pandemi döneminde kamu kurumları pandeminin etkilerini en hafif hasarla
atlatabilmek için tedbirler getirirken, iç denetim birimleri de bu amaca katkı
vermek için kurum içi çalışmalar başlatmış ve bu çerçevede iç denetçilerin de
sağlığı düşünülerek mümkün olduğunca yüz yüze gelmeden uzaktan
danışmanlık modeli ile birimlere nasıl katkı verebileceği üzerinde
durulmuştur. Bu dönemlerde icracı birim yöneticilerinin ilgilenmek zorunda
olduğu pek çok faaliyet başlığı varken iç denetçilerin onlara kayıtsız kalması
beklenemez. Bu kapsamda iç denetçilerce uygulanan bir model olan uzaktan
danışmanlık ile birimlerin çalışmalarını sekteye uğratmadan onlara hangi
konularda katma değer sağlanabileceği değerlendirilmiş ve özellikle proaktif
bir rol üstlenilerek pandemi örneğinde olduğu gibi ortaya çıkabilecek iş
sürekliliğini engelleyebilecek risklerde birimlerin bir iş sürekliliği planı
hazırlamalarının önemi vurgulanmıştır. Çalışmanın amacı iş sürekliliğini
sekteye uğratabilecek pandemi gibi dönemlerde iç denetim fonksiyonunun
hizmet birimlerine nasıl katkı verilebileceğinin incelenmesidir. Konu
kapsamı, pandemi dönemi iç denetimin rolü kapsamında hizmet birimlerinin
pandemiye karşı iş sürekliliği olgunluk düzeylerinin bir ölçek yardımıyla
irdelenmesidir. İç denetim fonksiyonu pandemi gibi iş sürekliliğini
etkileyebilecek dönemlerde proaktif bir rol üstlenmeli ve senaryo testlerini
gözlemlemek ve iyileştirme önerilerine katkıda bulunmak suretiyle sürece
dâhil edilmelidir
Kaynak
Alanya Akademik BakışCilt
5Sayı
3Bağlantı
https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1415138https://hdl.handle.net/20.500.12868/1812