Narsisizm Bağlamında Lüks Tüketim
Özet
Günümüzde narsist kişilik özelliklerine sahip bireylerin sayısında artış
gözükmektedir (Wallace ve Baumeister, 2002: 819). Gösterişe önem veren
ve teşhirci davranışlar sergileyen narsist kişilerin maddiyatçı bir tutum
sergiledikleri görülmektedir. Bu bağlamda başkalarına kendilerini
beğendirme ve onay alma ihtiyacı hisseden narsist kişilerin, genellikle
gösterişçi ve lüks markalara yöneldikleri söylenebilir. Bunun en büyük
sebebi narsist kişilerin ihtiyacı olan farklı olma, özgün olma, yüksek statüye
sahip olma gibi arzu ve isteklerin, lüks markalar tarafından karşılamasıdır.
Bu bağlamda araştırmada narsist kişilik özellikleriyle, lüks tüketimleri
arasında bir ilişkinin olup olmadığının irdelenmektedir. Bu amaç
doğrultusunda yapılan çalışmada elde edilen verilere göre, narsist kişilik
özellikleriyle, lüks tüketimleri arasında anlamlı bir ilişkinin olduğu
görülmektedir. Ayrıca narsist kişilik özelliklerinin alt boyutları olan
“hayranlık” ve “rekabet” unsurlarının da lüks tüketimleri arasında anlamlı
bir ilişkinin olduğu belirlenmiştir.
Kaynak
Alanya Akademik BakışCilt
5Sayı
2Bağlantı
https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1409176https://hdl.handle.net/20.500.12868/1801