Tüketici Davranışında Bir Fikir Lideri Olarak Influencerlar
Abstract
Günümüzde rekabetin ve ürün çeşitliliğinin artması, işletmeler için; tüketici
ve onun sergilediği davranışları daha da önemli hale getirmiştir. Tüketici,
bu davranışlarında çeşitli kişi ve faktörlerden etkilenmektedir. Aile, arkadaş
çevresi ve fikir liderleri bu etkileyicilerin başında gelmektedir. Son
zamanlarda sosyal medya platformlarının kullanımının ve etkileyiciliğinin
artması, tüketici davranışlarında bir fikir lideri olarak influencerları ön
plana çıkarmıştır. Influencerlar; mal, hizmet ya da fikirlerle ilgili
deneyimlerini tüketicilerle paylaşıp onları etkileyebilmektedirler.
Çalışmada 500 kişiye kolayda örnekleme yöntemiyle online anket
uygulanmış ve toplanan veriler analiz edilmiştir. Çalışmanın amacı, tüketici
davranışında influencerların tüketiciler tarafından bir fikir lideri olarak
görülüp görülmediğini tespit etmektir. Çalışmada sosyal medya kullanıcısı
olan tüketicilerin influencerları bir fikir lideri olarak gördükleri ve bunun
tüketicilerin yaş, eğitim, cinsiyet, gelir düzeyi gibi demografik özelliklerine
göre farklılaştığı sonucuna ulaşılmıştır.
Source
Alanya Akademik BakışVolume
5Issue
2URI
https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1580243https://hdl.handle.net/20.500.12868/1798