Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorUymaz, Pelin
dc.date.accessioned2022-10-04T07:39:21Z
dc.date.available2022-10-04T07:39:21Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1437927
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12868/1796
dc.description.abstractAraştırmanın amacı; COVID-19 pandemisiyle başlayan "kontrollü sosyal hayat"ın üniversite öğrencilerinin esenlik algılarına etkisini incelemektir. Araştırmada kolay ulaşılabilir durum örneklemesi kullanılmıştır. Veriler; “Algılanan Esenlik Ölçeği”ile toplanmıştır. Verilerin değerlendirmesinde DFA, Cronbach’s Alpha, CR ve AVE değerlerine bakılmış, iç tutarlılığın sağlandığı tespit edilmiştir. Faktörlerin ilişki gücünde yol analizi yapılmış ve norm değerlere göre esenlik algısı alt faktörlerinden fiziksel ve sosyal boyutlarda varyansı açıklama oranları daha yüksek olduğu saptanmıştır. Katılımcıların yıllara göre esenlik algılarındaki değişim anova testi ile değerlendirilmiş ve duygusal boyutta anlamlı fark tespit edilmiştir. Performans haritası analizinde esenlik algısı üzerinde etkisi önemli olan boyutlar; spiritüel, psikolojik, duygusal ve entelektüel boyutlar bulunmuştur. Çalışma bulgularının sağlık, eğitim alanında öğrenim gören öğrenci ve akademisyenlere kaynak olacağı düşünülmektedir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.isversionof10.29023/alanyaakademik.837774en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEsenliken_US
dc.subjectPandemien_US
dc.subjectToplum Sağlığıen_US
dc.subjectHemşireen_US
dc.titleKontrollü Sosyal Hayatın Esenlik Algısına Etkisi: 3 Yıllık Öğrenci İzlenimien_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentALKÜen_US
dc.identifier.volume5en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage925en_US
dc.identifier.endpage939en_US
dc.relation.journalAlanya Akademik Bakışen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster