Kontrollü Sosyal Hayatın Esenlik Algısına Etkisi: 3 Yıllık Öğrenci İzlenimi
Abstract
Araştırmanın amacı; COVID-19 pandemisiyle başlayan "kontrollü sosyal
hayat"ın üniversite öğrencilerinin esenlik algılarına etkisini incelemektir.
Araştırmada kolay ulaşılabilir durum örneklemesi kullanılmıştır. Veriler;
“Algılanan Esenlik Ölçeği”ile toplanmıştır. Verilerin değerlendirmesinde
DFA, Cronbach’s Alpha, CR ve AVE değerlerine bakılmış, iç tutarlılığın
sağlandığı tespit edilmiştir. Faktörlerin ilişki gücünde yol analizi yapılmış ve
norm değerlere göre esenlik algısı alt faktörlerinden fiziksel ve sosyal
boyutlarda varyansı açıklama oranları daha yüksek olduğu saptanmıştır.
Katılımcıların yıllara göre esenlik algılarındaki değişim anova testi ile
değerlendirilmiş ve duygusal boyutta anlamlı fark tespit edilmiştir.
Performans haritası analizinde esenlik algısı üzerinde etkisi önemli olan
boyutlar; spiritüel, psikolojik, duygusal ve entelektüel boyutlar bulunmuştur.
Çalışma bulgularının sağlık, eğitim alanında öğrenim gören öğrenci ve
akademisyenlere kaynak olacağı düşünülmektedir.
Source
Alanya Akademik BakışVolume
5Issue
2URI
https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1437927https://hdl.handle.net/20.500.12868/1796