Tüketici Yenilikçiliğinin Akıllı Saat Kullanmaya Devam Etme Niyeti Üzerindeki Etkisinde Hedonik ve Faydacı Değerin Aracı Rolü
Abstract
Her alanda olduğu gibi teknoloji alanında da yenilik kaçınılmazdır ki
yeniliğin belki de en çok yaşandığı alanların başında gelmektedir. Bu
teknolojik değişimden nasibini alan bir sektör de akıllı saattir. Akıllı saat
kullanım alışkanlığı ise giderek yaygınlaşmaktadır. Bu bağlamda bu
çalışmada akıllı saat kullanan tüketicilerin yenilikçilik özelliklerinin akıllı
saat kullanımına devam etme niyeti üzerindeki etkisi araştırılmaktadır. Ayrıca
bu etkide hedonik ve faydacı değerin aracılık rolü araştırılmıştır. Bu amaçla
yapısal eşitlik modeli ve process makro analizleri gerçekleştirilmektedir.
Yapılan analizler neticesinde tüketici yenilikçiliğinin hedonik ve faydacı
değeri anlamlı olarak etkilediği tespit edilmektedir. Hedonik ve faydacı
değerin de akıllı saat kullanımına devam etme niyetini anlamlı olarak
etkilediği bulgusuna ulaşılmaktadır. Yapılan aracılık testi sonucunda ise
tüketici yenilikçiliğinin akıllı saat kullanımına devam etme niyeti üzerindeki
etkisinde hedonik ve faydacı değerin güçlü aracılık etkisi olduğu tespit
edilmektedir. Analiz bulguları göstermektedir ki tüketici yenilikçiliğinin
kullanım niyeti üzerinde direkt etkisi bulunmamaktadır. Bu niyet güçlü olarak
hedonik ve faydacı değer algısı üzerinden gerçekleşmektedir.
Source
Alanya Akademik BakışVolume
5Issue
2URI
https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1542246https://hdl.handle.net/20.500.12868/1786