İşletmelerde Dijital Dönüşüm Yönetiminde Nihai Hedef: Dijital Olgunluk
Özet
Dijital dönüşüm kavramının halen birçok işletme için yeni ve anlaşılmaya
muhtaç bir kavram olduğu ileri sürülebilir. Yerli ve yabancı literatürde dijital
dönüşüm üzerine gerçekleştirilen birçok araştırma bu belirsizliği gidermeye
yönelik bulgular ve öneriler sunmaktadır. Bu çalışmada işletmeler açısından
dijital dönüşüm ve dijital olgunluk kavramlarının sorgulanması ve bu
bağlamda literatürdeki bazı dijital dönüşüm modellerine ait boyut ve
özelliklerin incelenmesi amaçlanmıştır. Dijital dönüşüm, sadece işletmeleri
tekil olarak değil, sektörleri ve sonuç olarak toplamda ekonomiyi de yeniden
şekillendirmektedir. İncelenen dijital dönüşüm modelleri, işletmelerin dijital
teknolojilere tepkilerinin farklılaşabileceğini göstermektedir. Dijital olgunluk
kavramı, statik bir anlama sahip değildir. İşletme, “hem güçlü bir dijital
altyapıya sahip olduğunda hem de stratejik bir iş avantajı için bu altyapıdan
nasıl yararlanacağını iyi anladığında” en yüksek olgunluk düzeyine
ulaşabileceği ileri sürülmektedir
Kaynak
Alanya Akademik BakışCilt
5Sayı
2Bağlantı
https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1504975https://hdl.handle.net/20.500.12868/1783
Koleksiyonlar
İlgili Öğeler
Başlık, yazar, küratör ve konuya göre gösterilen ilgili öğeler.
-
Nomadlıst’de Dijital Göçebeler Tarafından 2020’de En Fazla Tercih Edilen Destinasyonların Destinasyon Seçim Kriterlerine Göre Kümelendirilmesi
Kocaman, Serpil (2021)COVID-19 sürecinde dünyada uzaktan çalışma oranlarında ciddi artışlar yaşanmakta ve bu durum dünyada her geçen yıl daha popüler hale gelen dijital göçebelerin sayısını artırmaktadır. 2020 yılı içerisinde 1 milyondan fazla ... -
Antalya'da sağlık turizmi yetki belgesi olan kurumlarda dijital pazarlamanın etkisi
Fırtına İlhan, Candan (Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2023)Turizm alanında katma değeri en yüksek turizm türlerinden biri olan Sağlık Turizmine olan ilgi her geçen gün artmaktadır. İnternet teknolojilerinin yayılımıyla sağlık alanında uygulanan yeni tedavi yöntemleri hakkında ... -
Markaların sosyal medya platformlarında içerik pazarlama stratejisi: Dısney+ örneği
Erdoğan, Yasin (Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2023)Bu çalışmada, dijital yayın platformları arasında güçlü bir marka olarak gösterilen ve Türkiye pazarına 2022 yılında giriş yapan Disney+'ın X, YouTube ve Instagram platformlarındaki resmi hesaplarından toplanan içerik ...