dc.contributor.author | Birincioğlu, Y. Derya | |
dc.contributor.author | Baloğlu, Uğur | |
dc.date.accessioned | 2022-10-03T11:58:09Z | |
dc.date.available | 2022-10-03T11:58:09Z | |
dc.date.issued | 2022 | en_US |
dc.identifier.uri | https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1381265 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12868/1779 | |
dc.description.abstract | 21. yüzyılda medya içeriklerinin kullanımına yönelik bireysel tüketimler
radikal değişimler gösterirken aynı zamanda izleme pratikleri de
gelenekselden dijitale dönüşmekte ve aşırı izleme motivasyonları belirginlik
kazanmaktadır. Özellikle dizi içeriklerinin tüketilmesinde gözlemlenen bu
değişiklik toplumsal grupların belirlediği sosyal statü göstergesine
dönüşmekte ve orta sınıfın boş zaman pratiklerinde önemli bir yer haline
gelmektedir. Netflix’in son bir yıl içindeki üye sayısında yaşanan dramatik
artış da bu sosyal statü olgusunu desteklemektedir. Bu noktada yapılan bu
çalışmadaki temel amaç; bir orta sınıf tanımlaması yapmak değil, özellikle
dijital teknolojilerin yaygınlaşması ile birlikte bir orta sınıf boş zaman
etkinliği olarak televizyon izleme pratiğinde meydana gelen değişimi tüketim
ve yaşam tarzı bağlamlarında değerlendirmektir. Çalışmanın çıkış noktasını
Weber’in sosyal statü ve Bourdieu'nun sınıf habitusu kavramları çerçevesinde
sosyal sınıfların tüketim alışkanlıklarında alt sınıfların üst sınıfları taklit
ederek kendilerini farklı sunma çabalarına benzer şekilde ortaya çıkan
değişimi görünür kılmak düşüncesi oluşturmaktadır. Bu bağlamda çalışmada
günümüzde, sosyal grupların boş zaman etkinliğini dijital medya platformları
aracılığıyla deneyimleyip geleneksel medyada üretilen programlardan
farklılaşmaya çalışıp çalışmadığının ve boş zaman etkinliğini dijital medya
platformu üzerinden üretme süreçlerinin bulgulanması amaçlanmaktadır. Bu
verilere ulaşılması amacıyla, çalışmada 12 (on iki) kişi ile derinlemesine
mülakat yöntemiyle görüşme yapılmıştır. Katılımcıların sosyal statü
sıralamasında alt statü grubunda kendilerini konumlandırma endişelerinin
yoğunluğu nedeniyle geleneksel medya tüketimini olumsuzladıkları ve
kendilerini kültürel sermaye boyutunda daha nitelikli gördükleri üst sınıfa ait
olarak değerlendirdikleri sonucuna ulaşılmıştır. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.relation.isversionof | https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1381265 | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Yeni İzleme Pratikleri | en_US |
dc.subject | Kültürel Tüketim | en_US |
dc.subject | Boş Zaman | en_US |
dc.subject | Yaşam Tarzı | en_US |
dc.subject | Netflix Etkisi | en_US |
dc.subject | İletişim Araştırmaları | en_US |
dc.title | Bir Kültürel Tüketim Pratiği Olarak Netflix Dizileri | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.contributor.department | ALKÜ | en_US |
dc.identifier.volume | 5 | en_US |
dc.identifier.issue | 2 | en_US |
dc.identifier.startpage | 547 | en_US |
dc.identifier.endpage | 570 | en_US |
dc.relation.journal | Alanya Akademik Bakış | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarı | en_US |