Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBirincioğlu, Y. Derya
dc.contributor.authorBaloğlu, Uğur
dc.date.accessioned2022-10-03T11:58:09Z
dc.date.available2022-10-03T11:58:09Z
dc.date.issued2022en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1381265
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12868/1779
dc.description.abstract21. yüzyılda medya içeriklerinin kullanımına yönelik bireysel tüketimler radikal değişimler gösterirken aynı zamanda izleme pratikleri de gelenekselden dijitale dönüşmekte ve aşırı izleme motivasyonları belirginlik kazanmaktadır. Özellikle dizi içeriklerinin tüketilmesinde gözlemlenen bu değişiklik toplumsal grupların belirlediği sosyal statü göstergesine dönüşmekte ve orta sınıfın boş zaman pratiklerinde önemli bir yer haline gelmektedir. Netflix’in son bir yıl içindeki üye sayısında yaşanan dramatik artış da bu sosyal statü olgusunu desteklemektedir. Bu noktada yapılan bu çalışmadaki temel amaç; bir orta sınıf tanımlaması yapmak değil, özellikle dijital teknolojilerin yaygınlaşması ile birlikte bir orta sınıf boş zaman etkinliği olarak televizyon izleme pratiğinde meydana gelen değişimi tüketim ve yaşam tarzı bağlamlarında değerlendirmektir. Çalışmanın çıkış noktasını Weber’in sosyal statü ve Bourdieu'nun sınıf habitusu kavramları çerçevesinde sosyal sınıfların tüketim alışkanlıklarında alt sınıfların üst sınıfları taklit ederek kendilerini farklı sunma çabalarına benzer şekilde ortaya çıkan değişimi görünür kılmak düşüncesi oluşturmaktadır. Bu bağlamda çalışmada günümüzde, sosyal grupların boş zaman etkinliğini dijital medya platformları aracılığıyla deneyimleyip geleneksel medyada üretilen programlardan farklılaşmaya çalışıp çalışmadığının ve boş zaman etkinliğini dijital medya platformu üzerinden üretme süreçlerinin bulgulanması amaçlanmaktadır. Bu verilere ulaşılması amacıyla, çalışmada 12 (on iki) kişi ile derinlemesine mülakat yöntemiyle görüşme yapılmıştır. Katılımcıların sosyal statü sıralamasında alt statü grubunda kendilerini konumlandırma endişelerinin yoğunluğu nedeniyle geleneksel medya tüketimini olumsuzladıkları ve kendilerini kültürel sermaye boyutunda daha nitelikli gördükleri üst sınıfa ait olarak değerlendirdikleri sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.isversionofhttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1381265en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectYeni İzleme Pratiklerien_US
dc.subjectKültürel Tüketimen_US
dc.subjectBoş Zamanen_US
dc.subjectYaşam Tarzıen_US
dc.subjectNetflix Etkisien_US
dc.subjectİletişim Araştırmalarıen_US
dc.titleBir Kültürel Tüketim Pratiği Olarak Netflix Dizilerien_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentALKÜen_US
dc.identifier.volume5en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage547en_US
dc.identifier.endpage570en_US
dc.relation.journalAlanya Akademik Bakışen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster