Türkiye e-spor futbol liginde atılan gollerin analizi
Özet
Araştırmanın amacı: Bu çalışmada, dijital çağın yeni futbol trendi olan Türkiye E Spor Futbol Ligi’nde üç sezonda oynanan müsabakaların gollerinin analiz edilmesi
amaçlanmıştır.
Materyal ve Metot: Türkiye E-Spor Futbol Ligi’nde üç sezonda oynanan 348
müsabakada atılan toplam 1016 gol değerlendirmeye alındı. Değerlendirme kriterleri; gol
atılan bölge, golün atıldığı dakika, gol öncesi asist bölgesi, ilk golün sonuca etkisi, golün
oluş biçimi, duran top gol oluş biçimi, gol öncesi topa temas, gol oluş şekli (ayak vuruşu kafa vuruşu) ve gol bölgesi (ceza sahası içi – ceza sahası dışı) olarak belirlendi.
Değerlendirmeler için Türkiye E-Spor Futbol Ligi’nin resmi Youtube kanalında yer alan
müsabaka görüntüleri kullanıldı. Elde edilen verilerin istatistiksel analizi için SPSS 25
paket programı kullanılmıştır. Verilerin analizinde tanımlayıcı istatistiklerden olan
frekans ve yüzde kullanılmıştır.
Bulgular: Araştırma sonucunda, Türkiye E-Spor Futbol Ligi’nde atılan 1016
golün 219 (%21,5)’unun 76-90 dakikalar arasında atıldığını ve 348 müsabakada ilk golü
atan 255 (%73,2) takımın müsabakayı kazandığı belirlenmiştir. Türkiye E-Spor Futbol
Ligi’nde organize atak sonucu 925 (%91) golün atıldığı ve duran top gollerinden 67
(%73,6) golün penaltıdan atıldığı belirlenmiştir. Türkiye E-Spor Futbol Ligi’nde atılan
gollerin 615 (%60,5)’i tek vuruş ile gerçekleşmiştir. Türkiye E-Spor Futbol Ligi’nde
atılan 984 (%96,8) golün ceza sahası içinden ve 938 (%92,3) golün ayak vuruşu ile
gerçekleştiği belirlenmiştir. Türkiye E-Spor Futbol Ligi’nde atılan 693 (%68,2) golün
ceza sahası içinde tanımlanan 3. bölgeden atıldığı ve 201 (%24,3) asistin ceza sahası
dışında tanımlanan 9. bölgeden gerçekleştiği belirlenmiştir.
Sonuç: Gerçek futbol müsabakaları ile e-spor futbol müsabakalarının analiz
sonuçlarına göre benzerlik gösterdiği görülmektedir. Bu benzerliğin sebebinin FIFA
oyunundaki her futbolcuyu birer oyuncunun kontrol etmesinden kaynaklı olduğu
düşünülmektedir. Bu sonuçlara dayanarak e-spor antrenörlerine; gol atmak ve golü
önlemek için ceza sahası içinde tanımlanan 3. bölgeyi etkin kullanmaları önerilmektedir. Aim: In this study, it is aimed to analyze the goals of the matches played in three
seasons in the Turkish E-sports Football League, which is the new football trend of the
digital age.
Material and method: A total of 1016 goals scored in 348 matches played in three
seasons in the Turkish E-sports Football League were evaluated. Evaluation criteria; goal
area, the minute the goal is scored, the assist area before the goal, the effect of the first
goal on the result, the way the goal is formed, the set ball goal, the ball contact before the
goal, the way the goal is scored (foot kick-head kick) and the goal zone (inside the penalty
area – outside the penalty area). For the evaluations, the match videos on the official
Youtube channel of the Turkish E-Sports Football League were used. SPSS 25 package
program was used for statistical analysis of the obtained data. Frequency and percentage,
which are descriptive statistics, were used in the analysis of the data.
Findings: As a result of the research, it was determined that 219 (21,5%) of 1016
goals scored in the Turkish E-sports Football League were scored between 76-90 minutes
and 255 (73,2%) teams that scored the first goal in 348 matches won the match. It has
been determined that 925 (91%) goals were scored as a result of organized attacks in the
Turkish E-sports Football League, and 67 (73,6%) goals from set ball goals were scored
from penalty kicks. 615 (60,5%) of the goals scored in the Turkish E-sports Football
League were achieved with a single hit. It has been determined that 984 (96,8%) goals
scored in the Turkish E-sports Football League were made from within the penalty area
and 938 (92,3%) goals were scored with a foot kick. It was determined that 693 (68,2%)
goals in the Turkish E-sports Football League were scored from the 3rd zone defined
within the penalty area, and 201 (24.3%) assists were made from the 9th zone defined
outside the penalty area.
Result: It is seen that real football competitions and e-sports football
competitions show similarities according to the analysis results. The reason for this
similarity is thought to be due to the fact that 1 player controls each football player in the
vi
FIFA game. Based on these results, E-sports trainers; It is recommended that they use the
3rd zone defined in the penalty area effectively in order to score and prevent a goal.
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [242]