Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorTatar, Nilgün
dc.contributor.authorTaş, Abdullah
dc.date.accessioned2022-06-17T13:28:53Z
dc.date.available2022-06-17T13:28:53Z
dc.date.issued2022en_US
dc.date.submitted2022-05-11
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12868/1506
dc.description.abstractİletişim teknolojilerinin gelişmesi ile birlikte sosyal ağlar sıklıkla kullanılmaya başlanmıştır. Sosyal ağlar insanların iletişim, çalışma ve hatta öğrenme sürecini yeniden şekillendirmiştir. Sosyal ağların öğrenme ortamı olarak kullanılmasının önemi artmıştır. Bu düşünceden yola çıkarak bu araştırmanın amacı sekizinci sınıf öğrencilerinin Fen Bilimleri dersi “Basit Makineler” ünitesini Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sosyal ağ platformunu kullanarak öğrenmelerinin akademik başarılarına, eğitsel sosyal ağ kullanımı öz-yeterliklerine ve eğitsel sosyal ağlara yönelik görüşlerine etkisini araştırmaktır. Ayrıca EBA sosyal ağ platformunda öğrencilerin konu ile ilgili paylaşımlarının içeriğini analiz edip, öğrenme sürecinde sosyal ağların kullanımını belirlemektir. Bunun yanı sıra öğrencilerin EBA sosyal ağını kullanmaya yönelik görüşlerini ortaya koymaktır. Eşzamanlı/paralel karma desen kullanılan araştırmada nicel ve nitel veriler birbirini tamamlamaktadır. Araştırmanın nicel boyutunda ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel desen, nitel boyutunda durum çalışması esas alınmıştır. Nicel verilerin toplandığı örneklemi 2019-2020 yılında Antalya’nın Alanya ilçesindeki bir devlet okulun iki farklı sınıfında öğrenim gören 38 [Deney (n=18), Kontrol (n=20)] sekizinci sınıf öğrencisi oluşturmuştur. Durum çalışması kapsamında incelenen dokümanlar deney grubundaki (n=18) tüm öğrencilerden, görüşme verileri ise deney grubundaki beş öğrenciden toplanmıştır. Görüşmeye katılan öğrenciler EBA sosyal ağındaki paylaşım sayılarına göre seçilmiştir. Deney ve kontrol grubundaki öğrencilere Fen Bilimleri dersi öğretim programındaki “Basit Makineler” ünitesi öğrenci merkezli öğretim yöntemleriyle öğretilmiştir. Deney grubundaki öğrencilere ayrıca EBA sosyal ağında sınıf grubu oluşturulmuştur. Bu grupta öğrencilerle eğitsel içerikler paylaşılmış, öğrencilerin de konuya yönelik paylaşımlar yapmaları sağlanmıştır. Öğrenciler sosyal ağ platformunda konu ile ilgili paylaşımları tartışarak, içeriklere yorum yaparak, birlikte çalışarak, etkileşim kurmuşlardır. Araştırmada nicel veri toplama aracı olarak “Basit Makineler Akademik Başarı Testi”, “Eğitsel Sosyal Ağ Kullanım Öz-Yeterlik Ölçeği” ve “Öğrencilerin EBA Web Sitesi ile İlgili Görüşlerini Belirleme Anketi” kullanılmıştır. Nitel veri toplama aracı olarak ise “öğrenci paylaşımlarından oluşan dokümanlar” ve “yarı yapılandırılmış görüşme formu” kullanılmıştır. İncelenen dokümanlarda öğrencilerin EBA’da ne sıklıkta, ne amaçla, ne tür paylaşım yaptıkları, paylaşımlarına yapılan beğeni ve yorum sayıları ve yorumların içeriği belirlenmiştir. Yarı yapılandırılmış görüşme ile öğrencilerin EBA sosyal ağında paylaşım yapmaya yönelik görüşleri tespit edilmiştir. Araştırmanın nicel verileri SPSS 22 programı ile analiz edilmiştir. Veriler normallik varsayımını karşıladığı için ilişkisiz ve ilişkili örneklemler için t-testleri kullanılmıştır. Araştırmadaki dokümanlar ve görüşmelerden elde edilen veriler betimsel analiz yapılmıştır. Araştırmanın bulgularına göre, EBA sosyal ağ destekli öğretimin öğrencilerin akademik başarıları, eğitsel sosyal ağ kullanım öz-yeterlikleri ve EBA kullanımına yönelik görüşlerine olumlu etkisi olduğu tespit edilmiştir. Her iki grubun öğrencilerinin akademik başarı puanlarında artış kaydedilmesine rağmen, deney ile kontrol grubu öğrencilerinin son test puanları arasında deney grubu lehine anlamlı fark bulunmuştur. Eğitsel sosyal ağ kullanım öz-yeterlik ölçeğinin ve EBA web sitesi ile ilgili öğrenci görüşlerini belirleme anketinin alt faktörlerinin tümünden alınan puanlarda deney grubu lehine anlamlı fark vardır. EBA sosyal ağında yapılan paylaşımlar incelendiğinde, öğrencilerin ileti, tartışma ve oylama bölümlerinde konu ile ilgili paylaşımlar yaptıkları, bunların soru, görsel içerikli bilgi ve EBA kullanımına yönelik görüş türünde paylaşımlar olduğu tespit edilmiştir. Paylaşımların öğrendikleri konuya ilişkin örnek sunma, açıklama yapma ve pekiştirme amacıyla yapıldığı belirlenmiştir. Yapılan görüşmelerle öğrencilerin EBA’ya yönelik olumlu görüş geliştirdikleri ortaya konmuştur. Öğrenciler EBA sosyal ağ platformunda akranlarının paylaşımlarından yeni bilgiler edindiklerini, paylaşımların derse hazırlanmaya ve konuyu pekiştirmeye yardımcı olduğunu dile getirmişlerdir. Paylaşımları eğlenceli, yararlı ve akılda kalıcı bulmuşlardır. Elde edilen sonuçlara dayalı olarak EBA sosyal ağ destekli fen öğretimi temelinde araştırmacılara, öğretmenlere, öğretmen eğitimcilerine ve EBA platformunu geliştirenlere önerilerde bulunulmuştur.en_US
dc.description.abstractWith the development of communication technologies, social networks have begun to be used frequently. Social networks have reshaped the way people communicate, work and even learning process. The use of social networks as a learning environment importance has increased. Based on this idea, the aim of this study is to investigate the effects of eighth grade students’ learning of the “Simple Machines” unit in science lesson using the social network platform in the Education Information Network (EIN) on their academic success, their self-efficacy in using educational social networks and their opinions on those educational social networks. On the other hand, it aims to analyze the content of the students’ posts about the subject in EIN social network platform and to determine the effect of social networks on learning products. In addition to this, it aims to reveal students’ opinions on using EIN social network in their learning process. In the study, which was planned as a simultaneous/parallel mixed method research, quantitative and qualitative data complemented each other. The quantitative part of the research is based on quasi-experimental design with pretest-post-test control group. The qualitative part is based on case study. The sample in which the quantitative data was collected consists of 38 [Experimental (n=18), Control (n=20)] eighth grade students studying in two different classes of a public school located in Alanya district of Antalya in 2019-2020. The documents examined in the study were collected from all students in the experimental group (n=18), and the interview data were collected from five students in the experimental group. The students who participated in the interview were chosen according to their posts on the EIN social network. The "Simple Machines" unit in the science curriculum was taught to the students in the experimental and control groups with student-centered teaching methods. In addition, a class group was created in the EIN social network for students in the experimental group. In this group, educational content was shared, and students were enabled to share on the subject. Students interacted by discussing the posts related to the subject on the social networking platform and commenting on contents and working together. “Simple Machines Academic Achievement Test”, “Educational Social Network Usage Self-Efficacy Scale” and “The Questionnaire to Determine the Students' Opinions about the EIN Website” were used as a quantitative data collection tool in the research. As a qualitative data collection tool, "documents consisting of student shares" and "semi-structured interview form” were used. It was determined how often, for what purpose, what kind of posts the students share, the number of likes and comments on their posts and the content of the comments in documents. With the semi-structured interview, the opinions of the students about sharing in the EIN social network were determined. The quantitative data of the study was analyzed with the SPSS 22 program. Since the data met the assumption of normality, t-tests for unrelated and related samples was used. The data obtained from the documents and interviews were analyzed descriptively. According to the findings of the research, it has been determined that EIN social network support education has a positive effect on students' academic achievement, educational social network use self-efficacy, and their opinions on EIN use. Although there was an increase in the academic achievement scores of the students of both groups, a significant difference was found between the post-test scores of the students in the experimental and control groups in favor of the experimental group. There was a significant difference in favor of the experimental group in the scores obtained from all of the sub-factors of the educational social network usage self-efficacy scale and the questionnaire for determining student opinions about the EIN website. When the posts in EIN social network were examined, it was determined that the students share about the subject in the message, discussion and voting sections, and these are questions, information with visual content, and opinions on the use of EIN. It has been determined that the shares are made in order to present example, explain and reinforce toward subject they have learned. In addition, in the interviews, it has been revealed that the students develop positive opinions on EIN. According to these results, the students state that they learn new information from the posts of their peers on the EIN social networking platform, and that these posts help them to prepare for the less on and reinforce the subject. They found the posts fun, useful and catchy. Based on the results, some suggestions are made to researchers, teachers, teacher educators and those who developed the EIN platform on the basis of EIN social network supported science teachingen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAlanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi,Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim bilişim ağıen_US
dc.subjectSosyal ağen_US
dc.subjectSosyal ağ öz-yeterliğien_US
dc.subjectÇoklu ortamen_US
dc.subjectBasit makineleren_US
dc.subjectKarma yöntem araştırmasıen_US
dc.subjectEducational Information Networken_US
dc.subjectSocial networken_US
dc.subjectSelf-efficacy towards social networken_US
dc.subjectMultimedia, Simple machinesen_US
dc.subjectMixed method researchen_US
dc.titleOrtaokul öğrencilerinin Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf gruplarındaki paylaşımlarının fen bilimleri dersindeki akademik başarılarına, eğitsel sosyal ağ kullanım öz-yeterliklerine ve EBA kullanımına yönelik görüşlerine etkisien_US
dc.title.alternativeThe effect of secondary school students’ educational information network (EIN) sharıngs ın class groups on academıc success ın scıence, educatıonal socıal network use self-effıcıency and opınıons about EINen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentALKÜ, Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster