Türk ve Alman turistleri tatile iten ve çeken faktörlerin analizi
Abstract
Turizmin giderek daha geniş bir alana yayılması ile birlikte kültürel farklılıkları anlamak ve bu bağlamda hedef pazarlar belirlemek turistik ülkeler için önemli hale gelmiştir. Bu farklılıklar destinasyon yöneticileri için önemli olmasının yanında araştırmacıların da ilgisini çeken bir konu olmuştur. Yapılan araştırmalar ile destinasyon özelliklerinin hangi pazar segmentine daha uygun olduğu tespit edilerek destinasyonlara hedef pazarlarını belirleyebilme imkanı sağlanmaktadır. Bu çalışmada Türk ve Alman turistlerden 198 adet anket toplanmış ve her iki milliyetin seyahat motivasyonları itme ve çekme teorisi kullanılarak analiz edilmiştir. İtme ve çekme motivasyon öğelerinin boyutlarını belirlemek için faktör analizi kullanılmış ve faktör analizi sonuçlarına göre de dört itme ve beş çekme faktör boyutu ortaya çıkmıştır. Hem itme hem de çekme faktörlerde Alman turistlerin önem ortalamalarının Türk turistlere göre daha yüksek olduğu bulunmuştur. Ayrıca itme ve çekme faktörlerinin milliyetlere göre önemli ölçüde farklılaştığı belirlenmiştir.
Source
Alanya Akademik BakışVolume
5Issue
1URI
https://doi.org/10.29023/alanyaakademik.814273https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1356833
https://hdl.handle.net/20.500.12868/1376