Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKarahan, Mehmet Ozan
dc.date.accessioned2021-02-21T14:18:32Z
dc.date.available2021-02-21T14:18:32Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.issn2651-4192
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.29023/alanyaakademik.691747
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/976119
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12868/1363
dc.description.abstractThe main purpose of the study is to evaluate the effects of electronic service quality dimensions, urge to buy impulsively and hedonic browsing variables on online impulse buying behavior. The data were collected using a structured questionnaire from 18 years and older consumers. A total of 338 valid data obtained. As a result of the analysis, it is seen that design and security / privacy of electronic service quality dimensions have a positive effect on urge to buy impulsively. Likewise, hedonic browsing on the internet positively affects both the urge to buy impulsively and online impulsive buying behavior. Finally, urge to buy impulsively positively affects the online impulse buying behavior.en_US
dc.description.abstractAraştırmanın temel amacı elektronik hizmet kalite boyutları, itkisel satın alma dürtüsü ve hedonik gezinme değişkenlerinin çevrim içi itkisel satın alma davranışı üzerindeki etkilerinin incelenmesidir. Araştırmanın ana kütlesini Türkiye’deki 18 yaşından büyük bireyler oluşturmaktadır. Araştırmada ilişkisel araştırma modelinden yararlanılmıştır. Verilerin analizi ve öne sürülen araştırma hipotezlerinin testi için yapısal eşitlik modellemesi kullanılmıştır. Toplam 338 geçerli veri ile gerçekleştirilen analizler sonucunda elektronik hizmet kalite boyutlarından tasarım ve güvenlik/gizliliğin bireylerin itkisel satın alma dürtüsünü olumlu yönde etkilediği görülmektedir. Aynı şekilde, internette hedonik gezinme, bireylerin itkisel satın alma dürtüsü ve çevrim içi itkisel satın alma davranışını olumlu yönde etkilerken, itkisel satın alma dürtüsü de çevrim içi itkisel satın alma davranışını olumlu yönde etkilemektedir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAlanya Alaaddin Keykubat Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectOnline Impulsive Buyingen_US
dc.subjectService Quality Dimensionsen_US
dc.subjectHedonic Browsingen_US
dc.subjectUrge to Buy Impulsivelyen_US
dc.subjectÇevrim içi İtkisel Satın Almaen_US
dc.subjectElektronik Hizmet Kalite Boyutlarıen_US
dc.subjectİnternette Hedonik Gezinmeen_US
dc.subjectİtkisel Satın Alma Dürtüsüen_US
dc.titleThe effect of electronic service quality dimensions and hedonic browsing on online impulsive buying behavior of consumersen_US
dc.title.alternativeTüketicilerin çevrim içi itkisel satın alma davranışlarında elektronik hizmet kalite boyutlarının ve hedonik gezinmenin etkisien_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentALKÜen_US
dc.identifier.volume4en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage993en_US
dc.identifier.endpage1013en_US
dc.relation.journalAlanya Akademik Bakışen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster