Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorSungur, Betül
dc.contributor.authorSözüer, Aytuğ
dc.date.accessioned2021-02-21T14:18:32Z
dc.date.available2021-02-21T14:18:32Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.issn2651-4192
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.29023/alanyaakademik.706465
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1013888
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12868/1358
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı yurt dışı fuar katılımı ile uluslararası ticarette önemli bir bariyeri yansıtan zihinsel mesafe arasındaki ilişkiyi irdelemektir. Yazında fuarlar ile zihinsel mesafeyi bağdaştıran görgül bilgi çok sınırlıdır. Hâlbuki dünyada popülerliği sürmekte olan uluslararası fuarlar, özellikle ziyaretçilerin ev sahibi ülkeye dair zihinsel mesafesini de azaltabilen bir etkinliktir. Bu doğrultuda oluşturulan araştırma hipotezi, Türkiye’de fuar ziyaretinde bulunan 100 Çinli firma temsilcisinden yüz yüze anket yöntemiyle toplanan veri setiyle sınanmıştır. Analiz sonuçları, fuar katılımı ile zihinsel mesafe arasında anlamlı bir ilişki göstermese de; fuar haricinde ülkeye yapılan ziyaretlerin zihinsel mesafeyi azalttığı yönünde bulguya rastlanmıştır. Bu araştırmanın teorik bir boşluğu vurgulamasının yanı sıra, uluslararası pazarlama faaliyetlerinin planlanmasında firma yöneticilerine de katkı sağlayacağı düşünülmektedir.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study is to investigate the relationship between attending exhibitions abroad and psychic distance (PD), which reflects an important barrier to international trade. The empirical knowledge regarding to the connection between exhibitions and PD is rather limited. Nevertheless, international fairs, which are still popular worldwide, are organizations that can diminish PD especially from the perspective of visitors against the host country. Respectfully, a research hypothesis is developed and tested by examining data collected from 100 Chinese firm representatives visiting exhibitions in Turkey by face-to-face surveys. Although results do not show significant relationship between international fair attendance and PD, it is revealed that country visits apart from exhibitions decrease PD. The research contributes to the relevant literature by pinpointing a theoretical gap as well as has implications for business managers in terms of international marketing planning.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAlanya Alaaddin Keykubat Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectUluslararası fuarlaren_US
dc.subjectZihinsel mesafeen_US
dc.subjectTürkiye-Çin ticaretien_US
dc.subjectInternational exhibitionsen_US
dc.subjectPsychic distanceen_US
dc.subjectTurkey-China tradeen_US
dc.titleUluslararası fuarlar ve zihinsel mesafeen_US
dc.title.alternativeInternational exhibitions and psychic distanceen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentALKÜen_US
dc.identifier.volume4en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage889en_US
dc.identifier.endpage910en_US
dc.relation.journalAlanya Akademik Bakışen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster