Muhasebe meslek mensuplarının tükenmişlik ve iş doyum düzeyleri
Abstract
Bu çalışmada muhasebe meslek mensuplarının tükenmişlik ve iş doyum düzeylerini ölçmek amacıyla bir anket uygulanmıştır. Önce katılımcıların demografik özellikleri sıklık ve yüzde değerleri itibariyle incelenmiştir. Sonra katılımcıların tükenmişlik anketinin üç ve iş doyum anketinin iki alt ölçeğine verdikleri karşılıkların ortalamalarının mesleki unvanları ve işletmedeki konumlarına göre farklılaşıp farklılaşmadığının analizi tek yönlü anova ile yapılmıştır. Duygusal tükenme, duyarsızlaşma ve kişisel başarı alt ölçeklerinden orta düzeyde tükenmişlik tespit edilmiştir. Bu ölçeklerdeki ifadelerin ortalamaları “çok nadir” ile “bazen” arasındadır. Meslek mensupları mesleki kariyerlerinde ilerledikçe duygusal tükenmişlik düzeyleri azalmaktadır. Minesota iş doyum anketindeki ifadelere verilen karşılıkların ortalamaları “memnunum” ve “kesinlikle memnunum” arasındadır. Ruhsat sahibi olmak ve buna yaklaşmak iş doyumunu arttıran bir faktördür. Ayrıca meslek mensubu işletme sahipliğine doğru ilerledikçe iş doyumu artmaktadır. In this study, a questionnaire form was applied to measure the burnout and job satisfaction levels of accounting professionals. First, the demographic features of the participants were examined in terms of frequency and percentage. Later, the analyses of whether the averages of responses given to the three subscales of burnout and two subscales of the job satisfaction questionnaire by the participants are different or not were made via one-way anova. Moderate burnout was identified in emotional exhaustion, depersonalization and personal accomplishment subscales. The averages of expressions in this scale are between “sometimes” and “very rare”. The levels of emotional exhaustion are decreasing as professionals move in their professional careers. The averages of the responses to the statements in the Minnesota job satisfaction questionnaire are between “satisfied” and “absolutely satisfied”. Becoming a license holder and getting close to it is a factor that increases job satisfaction. In addition, as the members of the professions move towards the ownership of the business, the job satisfaction increases.
Source
Alanya Akademik BakışVolume
2Issue
3URI
https://doi.org/10.29023/alanyaakademik.428884https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/552104
https://hdl.handle.net/20.500.12868/1332