Weighted average information criterion for selection of an asymmetric price relationship
Özet
TThis study evaluates the performance of the recently developed model selection criteria (WIC) against commonly used alternatives (AIC and BIC) in terms of their ability to recover the true asymmetric data generating process. Monte Carlo simulation results indicate that the performance of the model selection methods depends on the sample size, the difference in asymmetric adjustment parameters and the amount of noise in the model used in the application. WIC outperforms AIC and BIC under stable conditions such as a large sample and small noise levels. Additionally, WIC outperforms AIC and BIC as the difference between asymmetric adjustment speeds increases. These results suggest that WIC is a very reliable and useful criterion in asymmetric price transmission model selection. TThis study evaluates the performance of the recently developed model selection criteria (WIC) against commonly used alternatives (AIC and BIC) in terms of their ability to recover the true asymmetric data generating process. Monte Carlo simulation results indicate that the performance of the model selection methods depends on the sample size, the difference in asymmetric adjustment parameters and the amount of noise in the model used in the application. WIC outperforms AIC and BIC under stable conditions such as a large sample and small noise levels. Additionally, WIC outperforms AIC and BIC as the difference between asymmetric adjustment speeds increases. These results suggest that WIC is a very reliable and useful criterion in asymmetric price transmission model selection.
Kaynak
Alanya Akademik BakışCilt
2Sayı
2Bağlantı
https://doi.org/10.29023/alanyaakademik.343737https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/484438
https://hdl.handle.net/20.500.12868/1326
Koleksiyonlar
İlgili Öğeler
Başlık, yazar, küratör ve konuya göre gösterilen ilgili öğeler.
-
Uyum bağlamında grup performansının öncülleri
Hacıkura, Emine (Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi, 2020)Günümüzde artan rekabet koşulları, işletmelerde bireysel performansın daha ötesinde, bireysel performansların sinerjik toplamları ile elde edilecek olan grup performansına dikkatleri yöneltmiştir. Bu bağlamda grup ... -
Ambalaj Üzerindeki Sayısal ve Duyusal Bilgi Tercihlerine Göre Makine Öğrenmesi Yaklaşımı ile Tüketicilerin Sınıflandırılması
Tavlı, Didem; Demir, Mehmet Özer (2021)Günümüzde tüketicilerin satın alma alternatiflerinin artması ile birlikte firmaların tüketicilerin satın alma davranışlarını etkileyen faktörleri incelemesi ve nelere dikkat ettiğini iyi tespit etmesi gerekmektedir. Bu ... -
Organizasyon kültürünün bilgi paylaşımı ve bilgi teknolojileri kabulüne etkisi: Formalleşme ve ulusal kültürü rolü
Lanbaran, Nasrin Mohammadi (Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi, 2019)Değer yaratmak için en güçlü silah olan bilgi, paylaşıldığında daha da fazla değer üretir. Bilginin bu özelliği, "Bilgi güçtür" geçmiş paradigmasına bir son verdi ve "bilgi paylaşımının güç olduğu" fikrini doğruladı. Genelde ...