Alanya’daki Belediye hizmetleri performans algısının değerlendirilmesi üzerine örnek bir çalışma
Abstract
Yerel halkın ihtiyaç ve beklentilerinin karşılanmasında en etkin kurumbelediyelerdir. İhtiyaç ve beklentilerin karşılanması ve bu bağlamda duyulanmemnuniyetin ölçülmesi belediyelerin ileriye dönük planlamaları açısından büyükönem arz etmektedir. Türkiye’de belediye seçimlerinin beş senede bir yapıldığıdüşünüldüğünde seçimlerde halk belediyeleri hizmetleri algıladıkları düzeydedeğerlendirmekte ve oyunu memnuniyet derecesine göre vermektedir. Yerel halkınbelediyelere yönelik memnuniyetlerinin belirlenmesi için önceliklebelediyelerden ihtiyaç ve beklentilerinin yani belediyelere yönelikalgılamalarının belirlenmesi gerekmektedir. Bu çalışma, belediye hizmetlerininperformans algısının değerlendirilmesine yönelik yeni bir algoritmanınoluşturulması ve akabinde uygulanmasının gerçekleştirilerek test edilmesi amacıile gerçekleştirilmiştir. Algoritmanın uygulama adımları, Antalya ili Alanyailçesinde gerçekleştirilmiştir. Uygulama sonrasında yerel halkın belediyealgısını “fiziki beklenti”, “sosyal beklenti”, “iletişim” ve “hızlı ve etkinhizmet” faktörlerinin oluşturduğu belirlenmiştir. Bulgular incelendiğinde yerelhalkın bu faktörlere verdiği önemin ve bu faktörlere yönelik memnuniyetinyüksek olduğu saptanmıştır.
Source
Alanya Akademik BakışVolume
2Issue
1URI
https://doi.org/10.29023/alanyaakademik.350570https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/441432
https://hdl.handle.net/20.500.12868/1323