Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKayabaşı, Aydın
dc.contributor.authorKiracı, Hakan
dc.date.accessioned2021-02-21T14:18:29Z
dc.date.available2021-02-21T14:18:29Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn2651-4192
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.29023/alanyaakademik.355478
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/444686
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12868/1321
dc.description.abstractTüketicilerin tüketim tarzları, hedonik ve faydacıtüketim ile moda liderliği davranışları arasındaki ilişkileri belirlemeyeyönelik olan bu araştırma, ilişkisel ve betimsel araştırma modelinde kurgulanmıştır.Bu çerçevede tüketim tarzı olarak yaygın bir şekilde ele alınan hedonik vefaydacı tüketim ile moda liderliğini açıklayan moda yenilikçiliği ve moda fikirliderliği arasındaki ilişkiyi ve tüketicilerin ele alınan değişkenler bazındaortak özelliklerinin açıklanmasına yönelik kümelerin hangi özelliklere sahipolduğu belirlenmeye çalışılmaktadır. Araştırmanın örneklemini 18 yaşından büyüktüketiciler oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemi 450 birimden oluşmakta ve buörneklem büyüklüğü güven aralığı formülüne göre belirlenmiştir. Araştırmanınveri toplama tekniği yapılandırılmış ankettir. Araştırma katılımcılarınakolayda örnekleme yöntemine göre ulaşılmıştır. Araştırma verileri karşılıklıgörüşme şeklinde gönüllü katılımcılardan anketörler aracılığıyla elde edilmiştir. Elde edilen veriler tanımlayıcı veyorumlayıcı çok değişkenli istatistiksel analiz teknikleriyle analizedilmiştir. Araştırma hipotezlerinin test edilmesinde yapısal eşitlikmodelinden yararlanılmıştır. Ayrıca birimlerin doğal küme yapıları k-meanskümeleme analiziyle test edilmiştir. Analizler sonucunda, hedonik tüketiminmoda ürün satın almayı, modayı takip etmeyi ve moda fikir liderliğinietkilediği belirlenmiştir. Faydacı tüketimin ise, moda ürün satın almayı vemodayı takip etmeyi etkilemediği; moda fikir liderliğini etkilediği belirlenmiştir.K-means kümeleme analizi sonucunda ise, üç ayrı küme yapısı olduğubelirlenmiştir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAlanya Alaaddin Keykubat Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectHedonik tüketimen_US
dc.subjectfaydacı tüketimen_US
dc.subjectmoda liderliğien_US
dc.subjectmoda yenilikçiliğien_US
dc.titleHazır giyim sektöründe faydacı ve hedonik tüketimin moda liderliği üzerine etkisinin incelenmesien_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentALKÜen_US
dc.identifier.volume2en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage27en_US
dc.identifier.endpage50en_US
dc.relation.journalAlanya Akademik Bakışen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster