Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGüçlü, Caner
dc.date.accessioned2021-02-21T14:18:28Z
dc.date.available2021-02-21T14:18:28Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn2547-9733
dc.identifier.issn2651-4192
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.29023/alanyaakademik.327779
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/351787
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12868/1317
dc.description.abstractUnderstanding the information seeking behavior of tourists is very important in order to create more efficient marketing strategies and offer appropriate campaigns for them. Giving the most appropriate message to the tourists through the right channel by the destination marketer can make it easier to manage the tourist buying behavior of the holiday. The main purpose of the study is to determine the effect of information sources during tourists’ holiday purchase decision process on the push and pull travel motivations. In this context, quantitative research method has been preferred and questionnaire has been used as data collection technique. The sample of survey is composed by 384 foreign tourists coming to Alanya. According to obtained findings, it has been understood that the obtained information from sources such as travel agencies, brochures and guides and vacation evaluation sites affect the tourists’ travel motivations for the preference of destinations where the sea-sand-sun trio is presented.en_US
dc.description.abstractTuristlerin bilgi arama davranışlarını anlamak; onlara yönelik daha etkin pazarlama stratejileri oluşturmak ve uygun kampanyalar sunmak adına oldukça önemlidir. Destinasyon pazarlamacıları tarafından turistlere en uygun mesajın en doğru kanal aracılığı ile verilmesi, turistlerin tatil satın alma davranışlarının yönetilmesini kolaylaştırabilir. Çalışmanın temel amacı; turistlerin tatil satın alma karar sürecinde başvurdukları bilgi kaynaklarının itici ve çekici seyahat motivasyonları üzerindeki etkisini belirlemektir. Bu bağlamda nicel araştırma yöntemi tercih edilmiş ve veri toplama tekniği olarak anket kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini Alanya’ya gelen 384 yabancı turist oluşturmaktadır. Elde edilen bulgulara göre seyahat acenteleri, broşür ve rehberler ile tatil değerlendirme siteleri gibi kaynaklardan elde edilen bilgilerin, deniz-kum-güneş üçlüsünün sunulduğu destinasyonların tercih edilmesinde turistlerin seyahat etme motivasyonlarını etkilediği sonucuna ulaşılmıştır. en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherAlanya Alaaddin Keykubat Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectInformation Sourcesen_US
dc.subjectTravel Motivationen_US
dc.subjectAlanyaen_US
dc.subjectBilgi Kaynaklarıen_US
dc.subjectSeyahat Motivasyonlarıen_US
dc.subjectAlanyaen_US
dc.titleThe effect of information sources on travel motivations: Case of Alanyaen_US
dc.title.alternativeBilgi kaynaklarının seyahat motivasyonları üzerindeki etkisi: Alanya örneğien_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentALKÜen_US
dc.identifier.volume1en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage61en_US
dc.identifier.endpage79en_US
dc.relation.journalAlanya Akademik Bakışen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster