Methodological problems in university success rankings: A literature review regarding methodological criticisms
Özet
In recent years, the ranking of higher education institutions is currently a hot issue. Increasingly it is observed that the research on the most admired universities or academic success rankings on national or international level are being carried out by various institutions and organizations. These rankings associated with corporate reputation bring about many methodological problems and they are criticized severely by the scientists. In this study, different university ranking systems will be examined. The aim of this study is to determine the methodological problems that emerge during the research on the academic success of the global universities through literature review. This study is restricted to the criticisms; THE, ARWU, and Webometrics criteria. The fact that no universally accepted success criteria are available brings about an obligation to carry out research on how to develop methods to find out more objective solutions for success rankings. Determining the methodological problems in success rankings through an extensive literature review, the quality of the future studies in this field is expected to be raised. Sonyıllarda yükseköğretim kurumlarına yönelik başarı sıralamaları tartışılan birkonudur. Gün geçtikçe artan oranda üniversitelerin başarı sıralamaları şeklindearaştırmalar, küresel ölçekte veya ulusal düzeyde farklı kurum ve kuruluşlartarafından gerçekleştirildiği görülmektedir. Kurumsal itibar ileözdeşleştirilen bu sıralamalar beraberinde birçok metodolojik problemi ortayaçıkartmakta ve bilim insanları tarafından olumsuz yönde eleştirilmesine nedenolmaktadır. Bu çalışma da, farklı üniversitesıralama sistemleri incelenecektir. Çalışmanınamacı, küresel ölçekte üniversitelerin başarı sıralamalarına yönelik yapılanaraştırmalarda ortaya çıkan metodolojik problemleri literatür taraması ilebelirlemeye yönelik hazırlanmıştır. Çalışma, THE, ARWU ve Webometrics sıralamalarında kullanılan kriterlere yönelikyapılan eleştirilerle sınırlı tutulmuştur. Halihazırda, üniversitelere yönelik evrensel ölçekte genel kabul görmüş başarı kriterleribulunmamaktadır. Bu durum, başarı sıralamalarına yönelik daha nesnel çözümlerinnasıl geliştirilebileceğine yönelik araştırmaların yapılmasını zorunlukılmaktadır. Başarı sıralamalarında ortaya çıkan metodolojik sorunlarınkapsamlı bir çalışma ile ortaya konulması, bu alanda ileride yapılacakçalışmaların kalitesini artırma noktasında fayda yaratması beklenmektedir.
Kaynak
Alanya Akademik BakışCilt
1Sayı
1Bağlantı
https://doi.org/10.29023/alanyaakademik.310980https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/349109
https://hdl.handle.net/20.500.12868/1303