TIG ve MIG kaynağı ile işlem gören 304 ve 1040 çeliklerin ITAB bölgesindeki mekanik özelliklerin incelenmesi
Özet
Bu çalışmada düşük ve orta karbonlu çelik türlerinin TIG ve MIG kaynağı ile kaynak bölgesinin mekanik ve mikroyapı özelliklerine kaynak parametrelerinin etkileri incelenmiştir. Kaynak uygulaması farklı akım ve tel besleme hızlarında gerçekleştirilmiş, ardından kaynaklı birleştirmelerin mekanik özelliklerini belirlemek için çekme deneyi ve sertlik ölçümleri yapılmıştır. Ayrıca mikroyapıda meydana gelen değişiklikleri belirlemek için de mikroyapı çalışmaları yapılmıştır. Bu araştırmanın amacı öncelikle kaynak tekniklerinin malzeme kaynaklanabilirliğini nasıl etkilediği ve kaynaklı çeliklerin ısıdan etkilenen bölgede (ITAB) mekanik özelliklerini ve mikroyapı karakteristiklerindeki değişimi incelemektir. Bazı metal ve kaynaklı çeliklerin mekanik özelliklerinin tayini için testler arasında karşılaştırmalar yapılmıştır. Mikroyapılar da, kaynakların performansını dinamik koşullarda etkileyebilecek herhangi bir gözenekliliğin ve diğer özelliklerin tayinine yardımcı olmak için de kullanılmıştır. In this study, the effects of welding parameters on the mechanical and microstructural properties of the weld zone and the TIG and MIG welds of low and medium carbon steels were investigated. Welding was carried out at constant welding currents and wire speeds and then tensile tests and hardness measurements were performed to determine the mechanical properties of welded joints. In addition, microstructure studies have been carried out to determine the changes in the microstructure. The aim of this research is primarily to examine how welding techniques affect material weldability and how the welded steels change in hardness, tensile test and microstructure characteristics in the heat affected zone (HAZ). Comparisons were made between the tests to determine the mechanical properties of certain metals and welded steels. Microstructures have also been used to assist in studying any porosity or other properties of the microstructure that may affect the performance of the welds under dynamic conditions.
Kaynak
Çukurova Üniversitesi Mühendislik-Mimarlik Fakültesi DergisiCilt
34Sayı
3Bağlantı
https://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpJeU56RTNOdz09https://hdl.handle.net/20.500.12868/1159