Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorUygun, Tuğba
dc.date.accessioned2021-02-19T21:29:40Z
dc.date.available2021-02-19T21:29:40Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.issn2147-7655
dc.identifier.issn2149-4622
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpVME1UUTBOQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12868/1139
dc.description.abstractÇalışmanın amacı ortaokul matematik öğretmeni adaylarının (OMÖA) geometrik şekillerin elemanlarıyla ilgili alan bilgilerinin dinamik geometri ortamında nasıl geliştirdiklerini incelemektir. Bu amaç doğrultusunda tasarlanan çalışmada nitel araştırma desenlerinden durum çalışması kullanılmıştır. Araştırma sürecine ilköğretim matematik öğretmenliği lisans programına kayıtlı 23 kişi katılmıştır. Araştırmanın verilerini toplu sınıf tartışmalarının video kayıtları, Geometer’s Sketchpad programıyla yaptıkları etkinliklerin bilgisayar ortamındaki kayıtları ve doldurdukları etkinlik kâğıtları oluşturmaktadır. Veri analiz kısmında Smart’ın (1998) geometrik şekillerin inşa edilmesi adımları, çalışmanın kategorileri olarak kullanılmıştır. Araştırma bulguları, OMÖA’nın bu elemanlarla ilgili alan bilgilerini ve öğrenmelerini teknoloji yardımıyla daha kolay ve etkili bir şekilde analiz ederek ve anlayarak geliştirebildikleri görülmüştür. Ayrıca bu elemanların önemine ve rollerine odaklanılarak OMÖA’nın anlamalarının sağlandığı tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractThe aim of the study is to examine how preservice middle school mathematics teachers (PMSMT) developed their subject matter knowledge about elements of geometric shapes in the dynamic geometry environment. In the study designed for this purpose, case study was used from qualitative research designs. 23 students enrolled in the undergraduate program of elementary mathematics education participated in the research process. The data of the research were composed of video recordings of collective class discussions, computer-generated records of the activities performed by Geometer's Sketchpad program and activity papers that they fill out. In the data analysis section, Smart’s (1998) steps of constructing geometric shapes were used as categories of study. The research findings showed that the PMSMT could develop and understand the field knowledge and learnings of these members more easily and effectively with the help of technology. It has also been determined that the PMSMT have provided meaning by focusing on the importance and roles of these elements.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleMatematik öğretmeni adaylarının geometrik şekillerin elemanları ile ilgili konu alan bilgilerinin geometer’s sketchpad yardımıyla geliştirilmesien_US
dc.title.alternativeDevelopment of Preservice Middle School Mathematics Teachers’ Subject Matter Knowledge about Elements of Geometric Shapesen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentALKÜen_US
dc.contributor.institutionauthorUygun, Tuğba
dc.identifier.volume7en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage59en_US
dc.identifier.endpage69en_US
dc.relation.journalAnemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster