dc.contributor.author | Uygun, Tuğba | |
dc.date.accessioned | 2021-02-19T21:29:40Z | |
dc.date.available | 2021-02-19T21:29:40Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.issn | 2147-7655 | |
dc.identifier.issn | 2149-4622 | |
dc.identifier.uri | https://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpVME1UUTBOQT09 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12868/1139 | |
dc.description.abstract | Çalışmanın amacı ortaokul matematik öğretmeni adaylarının (OMÖA) geometrik şekillerin elemanlarıyla ilgili alan bilgilerinin dinamik geometri ortamında nasıl geliştirdiklerini incelemektir. Bu amaç doğrultusunda tasarlanan çalışmada nitel araştırma desenlerinden durum çalışması kullanılmıştır. Araştırma sürecine ilköğretim matematik öğretmenliği lisans programına kayıtlı 23 kişi katılmıştır. Araştırmanın verilerini toplu sınıf tartışmalarının video kayıtları, Geometer’s Sketchpad programıyla yaptıkları etkinliklerin bilgisayar ortamındaki kayıtları ve doldurdukları etkinlik kâğıtları oluşturmaktadır. Veri analiz kısmında Smart’ın (1998) geometrik şekillerin inşa edilmesi adımları, çalışmanın kategorileri olarak kullanılmıştır. Araştırma bulguları, OMÖA’nın bu elemanlarla ilgili alan bilgilerini ve öğrenmelerini teknoloji yardımıyla daha kolay ve etkili bir şekilde analiz ederek ve anlayarak geliştirebildikleri görülmüştür. Ayrıca bu elemanların önemine ve rollerine odaklanılarak OMÖA’nın anlamalarının sağlandığı tespit edilmiştir. | en_US |
dc.description.abstract | The aim of the study is to examine how preservice middle school mathematics teachers (PMSMT) developed their subject matter knowledge about elements of geometric shapes in the dynamic geometry environment. In the study designed for this purpose, case study was used from qualitative research designs. 23 students enrolled in the undergraduate program of elementary mathematics education participated in the research process. The data of the research were composed of video recordings of collective class discussions, computer-generated records of the activities performed by Geometer's Sketchpad program and activity papers that they fill out. In the data analysis section, Smart’s (1998) steps of constructing geometric shapes were used as categories of study. The research findings showed that the PMSMT could develop and understand the field knowledge and learnings of these members more easily and effectively with the help of technology. It has also been determined that the PMSMT have provided meaning by focusing on the importance and roles of these elements. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.title | Matematik öğretmeni adaylarının geometrik şekillerin elemanları ile ilgili konu alan bilgilerinin geometer’s sketchpad yardımıyla geliştirilmesi | en_US |
dc.title.alternative | Development of Preservice Middle School Mathematics Teachers’ Subject Matter Knowledge about Elements of Geometric Shapes | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.contributor.department | ALKÜ | en_US |
dc.contributor.institutionauthor | Uygun, Tuğba | |
dc.identifier.volume | 7 | en_US |
dc.identifier.issue | 1 | en_US |
dc.identifier.startpage | 59 | en_US |
dc.identifier.endpage | 69 | en_US |
dc.relation.journal | Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Eleman | en_US |