Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorDemirtaş, Ayşe Sibel
dc.date.accessioned2021-02-19T21:29:39Z
dc.date.available2021-02-19T21:29:39Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.issn1300-1337
dc.identifier.issn1300-1337
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.15390/EB.2019.8100
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpJM05qVTBOQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12868/1134
dc.description.abstractErken ergenlik çocukluk ve geç ergenlik arasında yer alan ve tipik olarak 10 ve 14 yaş aralığını kapsayan önemli bir gelişim aşamasıdır. Bu araştırma, ergenlerin bu kritik dönemde sağlıklı gelişimlerinde önemli bir işleve sahip öz-yeterlik inançlarına yönelik bir model geliştirmeyi amaçlamaktadır. Güvenli bağlanan ergenlerin artan umut aracılığıyla daha fazla öz-yeterlik inancına sahip olacağı varsayılmıştır. Araştırmanın katılımcıları, Antalya ilindeki üç farklı ortaokulda, altı, yedi ve sekizinci sınıflara devam eden 353 ergenden oluşmaktadır. Verilerin toplanmasında İlişki Ölçekleri Anketi, Çocuklar için Umut Ölçeği ve Çocuklar İçin ÖzYeterlik Ölçeği kullanılmıştır. Elde edilen bulgular, araştırmada incelenen tüm değişkenler arasında pozitif yönde anlamlı ilişkiler olduğunu göstermiştir. Aracılık analizinden elde edilen bulgular, güvenli bağlanma ve öz-yeterlik arasındaki ilişkiye umudun aracılık ettiğini ve araştırmada test edilen modelin öz-yeterlikteki toplam varyansın yaklaşık %40’ını açıkladığını ortaya koymuştur. Araştırma bulguları alan yazın bağlamında tartışılmış ve gelecekteki çalışmalar için önerilerde bulunulmuştur.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.subjectEğitim, Özelen_US
dc.subjectPsikolojien_US
dc.titleErken ergenlikte güvenli bağlanma ve öz-yeterlik: umudun aracı rolüen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentALKÜen_US
dc.contributor.institutionauthorDemirtaş, Ayşe Sibel
dc.identifier.doi10.15390/EB.2019.8100
dc.identifier.volume44en_US
dc.identifier.issue200en_US
dc.identifier.startpage175en_US
dc.identifier.endpage190en_US
dc.relation.journalEğitim ve Bilimen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster