Öğretmen adaylarının "Türkiye'de uygulanmış eğitim programları'na ilişkin metaforik algılar
Özet
Bu çalışmada pedagojik formasyon eğitimi sertifika programına katılan ve eğitim fakültesinde öğrenim gören öğretmen adaylarının Türkiye’de uygulanmış eğitim Programlarına ilişkin metaforik algıları incelenmiştir. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden olgu bilim çalışması deseni kullanılmıştır. Araştırma amaçlı örnekleme yöntemlerinden kolay ulaşılabilir durum örneklemesi kullanılarak 216 öğretmen adayının gönüllü katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Öğretmen adaylarının “Türkiye’de uygulanmış olan eğitim programları” kavramına ilişkin sahip oldukları metaforları ortaya çıkarmak amacıyla “Türkiye’de uygulanmış olan eğitim programları ………………‘e benzer; çünkü ……………....” cümlesinin yer aldığı yapılandırılmış bir soru formu kullanılmıştır. Araştırma sonucunda öğretmen adayları Türkiye’de uygulanmış eğitim programlarına ilişkin olarak kullandıkları metaforların “sürekli değişen”, “verimsiz”, “Dayatılan/diretilen”, “Karmaşık/dağınık”, Bilgi yığını ezberleten, Zarar veren program, Uygulanmayan program ve olumlu görüşler olarak sekiz temada toplandığı ve genel olarak olumsuz algılara sahip oldukları belirlenmiştir This study investigated the metaphorical perceptions of teacher candidates who participated in a certified program on pedagogic formation training and attended the faculty of education in Turkey on the “teaching programs applied in Turkey”. Phenomenology design, which is a qualitative research method, was used in the study which was carried out with the voluntary participation of 216 teacher candidates selected with the help of convenience sampling, a purposeful sampling method. In order to identify the teacher candidates’ metaphors related to the “curriculums applied in Turkey”, a structured question form with the following sentence was used: “The teaching programs applied in Turkey are like……., because……”. Based on the study results, it was found that the metaphors used by teachers were collected under 8 themes as “constantly changing, “unproductive”, “imposed/insisted”, “complicated/disorganized”, “force to memorize large chunks of information”, “damaging curriculum”, “not applicable curriculum” and “positive perspectives”. It was concluded that in general, teachers had negative perceptions.
Kaynak
EKEV AKADEMİ DERGİSİCilt
0Sayı
81Bağlantı
https://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpZek1EUXhNUT09https://hdl.handle.net/20.500.12868/1096