Yazar "Aktaş, Elif" için listeleme
-
2018-2021 LGS Türkçe Sorularının PISA Okuma Yeterlik Düzeylerine Göre Değerlendirilmesi
Aktaş, Elif (2022)Bireyin öncelikle okulda öğrendiği ve yaşam boyu kullandığı bir dil becerisi olan okuma; yazıları görme ve seslendirmenin ötesinde anlama, yorumlama, eleştirme ve değerlendirmeyi de içeren üst düzey bir beceridir. Bu nedenle ... -
2019 Türkçe Dersi Öğretim Programı'ndaki (1-8. Sınıflar) Okuma Kazanımlarının Yaratıcı Okumaya Uygunluğu
Aktaş, Elif (2021)Türkçe dersinin öğrenme alanlarından biri olan okuma, öğrencinin yaşam boyukullanacağı temel becerilerden biridir. Bu anlayıştan hareketle, Türkçe Dersi ÖğretimProgramı (TDÖP), öğrencilerin birinci sınıftan sekizinci sınıfa ... -
Akıcı Okuma Becerisi Bakımından Türkçe Dersi Öğretim Programı ve Ders Kitapları Üzerine Eleştirel Bir Analiz
Aktaş, Elif (2021)Türkçe dersinin öğrenme alanlarından biri olan okuma, öğrencinin yaşamboyu kullanacağı temel becerilerden biridir. Bu anlayıştan hareketle, Türkçedersine ait öğretim programları öğrencilerin birinci sınıftan sekizinci ... -
Anlama Becerisi Açısından Okuma ve Dinleme/İzleme Stratejilerinin Türkçe Ders Kitaplarındaki Yeri
Bayram, Bora; Aktaş, Elif (2021)Türkçe öğretimi; temel olarak bireyin dinleme, okuma, konuşma ve yazma olmak üzere dört temel dilbecerisini geliştirmeyi amaçlamaktadır. Anlama ve anlatma becerileri olarak sınıflandırılan bu öğrenmealanlarının geliştirilmesi ... -
Anlatma Becerileri Kapsamında 1-8. Sınıf Türkçe Ders Kitaplarına Bir Bakış: Konuşma ve Yazma Stratejilerinin Kullanımı
Aktaş, Elif; Bayram, Bora (2021)Tematik yaklaşım esas alınarak hazırlanan 2019 Türkçe Dersi Öğretim Programı’nda (TDÖP) beceritemelli bir anlayış hâkimdir. Bu yönden programda, belirlenen amaç ve kazanımlara ulaşmak içinöğrenme-öğretme sürecinde birtakım ... -
Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde dijital sözlük uygulamalarının okuduğunu anlama becerisine, söz varlığına ve kalıcılığa etkisi
Çalışkan, Emre (Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)Uluslararası ilişkilerde yaşanan gelişmeler ve artan göçler, yabancı ya da ikinci dil öğrenimini, 21. yüzyıl insanı için bir yaşam biçimi hâline getirmiş, bu süreçte yabancı dil olarak Türkçenin öğrenimi ve öğretimi de ... -
Yabancı dil olarak Türkçe ders kitaplarındaki üretici dil becerileri etkinliklerinin eylem odaklı yaklaşıma göre incelenmesi
Eş, Ahmet Turan (Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2023)Avrupa Ortak Başvuru Metni ile beraber yabancı dil öğretiminde dünya genelinde benimsenen yaklaşım "Eylem Odaklı Yaklaşım" olmuştur. Birçok ülke Avrupa Konseyi'nin yayınladığı metni kendi dillerine tercüme etmiş, ilkelerini ... -
Yabancı dil olarak Türkçe ders materyallerinde Türk ve Türkiye imajına ilişkin unsurlar
Aktaş, Elif (2021)Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminin en önemli boyutlarından biri kültür aktarımıdır. Bu çalışmanın amacı yabancı dil olarak Türkçe ders materyallerinde Türk ve Türkiye imajının nasıl betimlendiğini belirlemektir. İmaj ... -
Yaratıcı Okuma Etkinliklerinin Üst Düzey Okuduğunu Anlama Becerisine ve Okuma Motivasyonuna Etkisi
Vural, Ekrem (Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2023)Bu çalışmada; Türkçe öğretiminde yaratıcı okuma etkinliklerinin üst düzey okuduğunu anlama becerisine ve okuma motivasyonuna etkisi incelenmiştir. Çalışmanın örneklemi; Alanya Emişbeleni İmam Hatip Ortaokulunun ve ...